لاریجانی به پایداری ها باج نمی دهد/ پایداری عادت دارد که زیر میز بزند

به گزارش رکنا، اخبار و شنیده ها حکایت از عزم جدی شورای وحدت به ریاست حدادعادل برای حذف علی لاریجانی دارد و به همین خاطر علیرضا زاکانی می خواهد از قم کاندیدا شود تا در همان مرحله صندوق جلوی راهیابی علی لاریجانی به مجلس آینده را بگیرد. این مسئله با واکنش نایب رئیس فراکسیون مستقلان ولایی مواجه شد.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی می گوید «البته بعید می دانم قمی‌ها به یک مرتبه رأی خود را عوض کنند به این علت که رقیب یک چهره سیاسی است. در شهرستان ها چنین اتفاقی خیلی باب نیست.»

مشروح گفتگوی غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با نامه نیوز را در ادامه بخوانید.

*در خبرها آمده که شورای وحدت می خواهد آقای زاکانی از قم کاندیدا کند تا نگذارد آقای لاریجانی به مجلس آینده راه پیدا کند، به نظر شما آنها به مقصود خود می رسند؟

نفس این کار که برخی سرمایه های انقلاب را به دلیل اختلاف سلایق سیاسی بخواهند حذف کند، مذموم و اشتباه است. یعنی دوست داران نظام انقلاب نباید چنین عملی را مرتکب شوند چون اگر چنین کاری کنند مشخص می شود که آنها هوای نفس دارند و به علت ارحج دانستن مسائل جناحی و گروهی، مصالح نظام و انقلاب و شهدا را نمی بینند.

به فرض اگر آنها در حذف آقای لاریجانی توفیق پیدا کند، لاریجانی راحت و آسوده می‌شود اما نتیجه حذف او ضرر و خسارب به کشور و کاستن از سرمایه انقلاب و نظام است.

البته بعید می دانم قمی‌ها به یک مرتبه رأی خود را عوض کنند به این علت که رقیب یک چهره سیاسی است. در شهرستان ها چنین اتفاقی خیلی باب نیست.

*این صحبت هم مطرح است که آقای لاریجانی برای حضور قطعی در مجلس آینده، احتمال دارد از یک حوزه انتخابیه در شمال کشور به طور مشخص شهر ساری کاندیدا شود، آیا این طور خواهد بود؟

آقای لاریجانی بزرگتر از این حرف هاست که وارد این بازی های کودکانه شود. اگر شرایط مناسب نبیند بیرون رفتن از بازی را به شهرگردی ها ترجیح می دهد.

*پایداری ها گرچه با شورای وحدت مرزبندی دارند اما در حمله به آقای لاریجانی مشترک عمل می کنند؛ ریشه جدی تقابل آنها با آقای لاریجانی به کجا بر می گردد؟

آقای لاریجانی به آنها باج نمی دهد، آنها یک مطیع صددرصدی می خواهند و وقتی آقای لاریجانی زیر بار خواسته پایداری ها نمی رود چنین اتفاقی می افتد.

*پایداری معیار و ملاک غربالگری اصولگرایان را از سال 88 به نوع رأی در جلسه برجام تغییر داده، به نظر شما با این تغییر تاکتیک نزد افکارعمومی مقبولیتی به دست می آورد؟

پایداری ها به دلیل رفتارهای تندشان به کشور ضربه زدند بنابراین نزد افکارعمومی جایگاهی ندارد.

*چندی پیش شاهد حمله لفظی پژمانفر عضو جبهه پایداری در جلسه علنی به علی لایجانی بودیم، به نظر شما آنها با داد و فریاد می توانند سیاست های انتخاباتی خود را پیش ببرند؟

پایداری عادت دارد که زیر میز بزند. به زودی عمده مشکلات کشور به خاطر آن است که پایداری و همفکرانش نگذاشتند برجام به نتیجه برسد. امروز پایداری‌ها خوشحال‌تر از نتانیاهو هستند. وقتی صحبت های مقامات اسرائیل را کنار پایداری ها بگذاریم، این سئوال پیش می آید که آنها از کجا خط می گیرند. چرا به مصالح و منافع ملی و مردم توجه و فکر می کنند؟ چرا فقط مسائل فردی و گروهی خودشان را می بینند و کشور را نمی بینند؟ راست می گویند با پرچم پایداری وارد صحنه انتخابات مجلس شوند تا ببینند جایگاه و وزن شان کجاست.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 507276 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟