ذوالنوری: پاسخ دندان شکن جمهوری اسلامی به ناقضین برجام

به گزارش رکنا، حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به اظهارات سه کشور اروپایی حاضر در برجام مبنی بر اینکه در صورت تداوم کاهش تعهدات ایران در برجام، اروپا از این توافقنامه خارج خواهد شد، اظهار داشت: اروپایی ها نیامده بودند که بخواهند بروند. آنها هرگز به وظایف و تعهداتشان عمل نکردند و فقط دولت ما را فریب دادند.

وی با بیان اینکه اروپایی ها در این مدت وقت کشی کردند، افزود: لذا اگر آنها از برجام خارج شوند آن کسی که پشیمان می شود اروپایی ها خواهند بود.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: از سوی دیگر اگر جمهوری اسلامی در برجام نباشد دلیلی ندارد با آژانس بین المللی همکاری کند و قطعا کاهش سطح همکاری هایش را به حوزه های دیگر هم سرایت خواهد داد، دلیلی ندارد پروتکل الحاقی را اجرا کند و حتی ممکن است در نهایت تصمیم بگیرد که در NPT هم نماند.

ذوالنوری تاکید کرد: اگر اروپایی ها به تعهداتشان عمل نکنند جمهوری اسلامی حق خودش می داند که از منافعش دفاع کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پاسخ به این سوال که اگر اروپا از برجام خارج شود، آیا ایران هم این معاهده را لغو می کند، خاطرنشان کرد: میدان برای ایران باز است و گزینه های متعدد برای جواب دندان شکن به ناقضین برجام وجود دارد و طبیعتا حق خودش می داند که به محدودیت هایی که انها تعیین می کنند پایبند نباشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 506850 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟