تأکید امارات بر داشتن روابط عادی با ایران

به گزارش رکنا، انور قرقاش در یادداشتی با استقبال از طرح اروپا برای کاهش تنش در مسیر دیپلماسی با ایران نوشت: ما فقط ایران را به عنوان یک همسایه عادی می خواهیم.

«انور قرقاش» در روزنامه «فایننشال تایمز» نوشت: سه کشور اروپایی (انگلیس، آلمان و فرانسه) با انتشار بیانیه مشترک و محکوم کردن حملات به تاسیسات نفتی عربستان نشان دادند که خواهان کاهش تنش در منطقه هستند.

وزیر مشاور در امورخارجه امارات گفت: ابوظبی از طرح های ابتکارانه اروپا برای کاهش تنش و گشودن مسیر دیپلماسی با تهران حمایت می کند.

به نوشته قرقاش، رهبران سه کشور اروپایی می توانند پتانسیل رخداد مجدد این گونه حوادث را کاهش دهند و این کمک می کند تا ایران را متقاعد کنیم که دشمنی بیشتر ضد تولید خواهد بود و تنها باعث انزوای ایران می شود.

کشورهای اروپایی می توانند با تلاش‌های خود موجب حذف طرح و دیدگاه جنگ به عنوان تنها انتخاب پس از کاهش تعهدات به توافق هسته ای شوند.

به نوشته وزیر مشاور امورخارجه امارات، سه کشور اروپایی می توانند موجب گشوده شدن کانال جدید ارتباطی و اعتماد بیشتر شوند و به تهران کمک کنند تا درک کند که خلیج فارس انتظارات قابل دستیابی دارد.

وی افزد، ما فقط ایران را به عنوان یک همسایه عادی می خواهیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 506739 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟