ارزشمند خواندن بیانات رهبر معظم انقلاب ازسوی نخست وزیر ژاپن

به گزارش رکنا ، نخست‌وزیر ژاپن بیانات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه ایران قصد تولید، نگهداری و استفاده از تسلیحات هسته‌ای را ندارد، ارزشمند توصیف کرد و از تهران خواست تا مبتنی بر خرد ناشی از تاریخ غنی خود اقدام کند.

شینزو آبه در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل با نشان دادن تمایل خود برای حفظ روابط قدیمی کشورش با ایران گفت که امیدوار است این کشور برای کاهش تنش با آمریکا از طریق گفت‌وگو و مذاکره تلاش کند.

وی با بیان اینکه ژاپن نیز نگرانی‌هایی درباره خاورمیانه دارد، از حمله اخیر به تاسیسات نفتی عربستان انتقاد کرد و آن را یک جنایت قابل سرزنش خواند.

نخست وزیر ژاپن همچنین در سخنان خود گفت که رهبر معظم ایران در ماه ژوئن به او گفته است، این کشور قصد تولید، نگهداری و استفاده از تسلیحات هسته‌ای را ندارد. وی در ادامه این اظهارات را صحبت‌هایی ارزشمند و گرانبها توصیف کرد.

شینزو آبه تصریح کرد: این، نقش غیر قابل تغییر من است که از ایران بخواهم به عنوان یک قدرت بزرگ بر اساس خرد به دست آمده از تاریخ غنی‌اش دست به اقدام بزند.

نخست وزیر ژاپن و حسن روحانی رئیس جمهور ایران نیز در حاشیه هفتادوچهارمین اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل با یکدیگر دیدار کردند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 505695 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟