حقوق ۴۱ هزار دلاری یک مشاور خارجی ریاست جمهوری و وزارت صنایع و تجارت افغانستان پس از آن خبرساز شد که نامه اداری موافقت رئیس‌جمهوری با حقوق پیشنهادی این مشاور خارجی به شبکه‌های اجتماعی درز کرد و واکنش‌های زیادی را به همراه داشته است.
در مکتوب پیشنهادی آمده است که آقای پلاسا از اول فبروری/فوریه سال ٢٠١٧ خدمات مشاوره به ریاست جمهوری و وزارت صنایع و تجارت افغانستان می‌دهد و تقاضای حقوق ماهیانه ٤١٢٥٠ دلار آمریکایی کرده است و اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان نیز با این پیشنهاد موافقت کرده است.
سمیر رسا، سخنگوی وزارت صنایع و تجارت افغانستان با تایید این مورد به بی‌بی‌سی گفت که آقای "ولفگانگ پلاسا" برای حدود یک سال به عنوان مشاور در وزارت صنایع با این معاش/حقوق مشغول کار بوده است.

به گفته آقای رسا، آقای پلاسا پس از آن که افغانستان عضویت سازمان تجارت جهانی را به دست آورده بود جهت همکاری و کمک در پروژه‌های بزرگ گماشته شده بود.
آقای رسا گفت: "نظر به شرایط و زمان بود. افغانستان تازه عضویت سازمان تجارت جهانی را به دست آورده بود؛ بخاطر مسائل تخنیکی (تکنیکی) و توافق‌نامه‌ها و یک پروژه بزرگ (آی‌تی‌سی) نیاز به یک فرد تخنیکی بود که بتواند افغانستان را کمک بکند."
او افزود که پیشنهاد تقرر آقای پلاسا از سوی کامله صدیقی، معین تجارتی این وزارتخانه در آن زمان صورت گرفته بوده است.
سخنگوی وزارت صنایع و تجارت افغانستان تصریح کرد که در حال حاضر هیچ مشاور خارجی در این وزارتخانه مشغول کار نیست.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 505329 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟