توضیحات رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره اعتراض کارگران هپکو

به گزارش رکنا ، مجتبی ذوالنور رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بعضی افراد رفتار نیروی انتظامی را با کارگران معترض هپکو ­نقد می‌کنند که من از موضع کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس موضوع را بررسی کردم.

وی گفت: در حقیقت اشتباهی که در خصوصی سازی صورت می‌گیرد، این است که در روند خصوصی سازی، دقت لازم صورت نمی‌گیرد و قوانین رعایت نمی‌شود و همین ­باعث می‌شود که خریداران بخش‌های خصوصی سازی شده، به جای اینکه آن را رونق و بهبود بخشند و سودآورتر کنند، به فکر زمین و اموال آن می‌افتند و کم کم زمینه خروج ملک و مال را از کاربری اصلی اش فراهم می‌کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: این روال باعث غیرسودآور شدن کارخانه‌, نپرداختن حقوق کارگران و اعتراض آنان می‌شود.

وی گفت: الان درباره هپکوی اراک بعضی از کارگران حدود هشت ماه است که حقوق نگرفته‌اند و اعتراض آنان، اعتراض به جا و به حقی است.

آقای ذوالنور افزود: مسئولان مربوط باید این مشکل را حل کنند و وظیفه نیروی انتظامی نیست که مطالبات کارگران را پاسخ دهد و اقناع سازی کند، اما در این مدت نیروی انتظامی بسیار خوب عمل کرد.

وی گفت: نیروی انتظامی دو هفته تلاش می‌کرد که کارگران را متقاعد و متفرق کند، در صورتی که این کار، وظیفه مسئولان دیگر مانند استاندار است، اما در نهایت وقتی که ریل راه آهن بسته می‌شود و مسافران قطار‌ها دچار مشکل می‌شوند و مسئولان از نیروی انتظامی درخواست برخورد و متفرق کردن جمعیت ­را می‌کنند، نیروی انتظامی باید وارد شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: با این حال نیروی انتظامی خویشتنداری به خرج داد و با خواست مسئولان­ شورای تأمین و مسئولان مربوط در شورای امنیت کشور‌, نیروی انتظامی مجبور به مداخله و برخورد است.

وی گفت: وقتی بنا باشد برخوردی صورت گیرد، ممکن است در تجمع کارگران دلسوز و زحمتکش گاهی عناصری نفوذ کنند که به دنبال امنیتی کردن فضا و ایجاد مشکل هستند.

ذوالنور افزود: وقتی که چنین افرادی با نیروی انتظامی درگیر می‌شوند و سنگ پرانی می‌کنند، طبیعی است که نیروی انتظامی برای جمع کردن غائله اقدام می‌کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به مسئولان کشوری، دولت و دستگاه‌های مربوط توصیه کرد به مطالبات پاسخ دهند و مشکل کارگران را حل کنند تا مجبور نشوند از نیروی انتظامی بخواهند ورود و با چنین تجمعاتی برخورد کند.

وی افزود: ممکن است در میان برخورد‌ها مأموری مرتکب خطا شود و دست به اقداماتی بزند که ممکن است گاهی به اختیار خودش هم نباشد و فضا به گونه‌ای شود که زمینه ساز برخی از برخورد‌ها شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 504838 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟