فرزند آیت الله طالقانی آقازاده نیست

به گزارش رکنا، سید مهدی طالقانی می گوید: بعضی ها فکر می کنند فرزند آیت الله طالقانی هم از «آقا زاده‌ ها» است، ولی اینگونه نیست زیرا پدرم به ما آموخت در هیچ شرایطی مردم را فراموش نکنیم و اموال عمومی را حیف و میل نکنیم.

در چهلمین سالروز درگذشت آیت الله سید محمود طالقانی (نوزدهم شهریورماه ۵۸)، مهدی طالقانی با بیان اینکه در مقطع کنونی فقدان آیت الله طالقانی و امثال او احساس می شود، افزود: مردم مانند گذشته به هم نزدیک نیستند و گروه های مختلف مالی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی شکل گرفته اند، به طوری که با هم ارتباط عادی ندارند و به مثابه جزایر جداگانه عمل می کنند. گروه آقایان و آقازاده هایشان از جمله مواردی است که می توان به عنوان مثال ذکر کرد.

وی اضافه کرد: مردم عادی تا متوسط یک نوع زندگی دارند، اقشاری که به نهادهای اقتصادی، سیاسی و مالی نزدیک هستند سبکی منحصر به خود دارند که باعث می شود به نظر برسد گروه های مختلف مردم با هم غریبه اند.

مهدی طالقانی خاطرنشان کرد: دلسوزانه باید گفت این همه فاصله طبقاتی در جمهوری اسلامی دور از انتظار است. بعضی ها فکر می کنند فرزند آیت الله طالقانی هم از «آقا زاده» است، ولی اینگونه نیست زیرا طالقانی به ما آموخت در هیچ شرایطی مردم را فراموش نکنیم و اموال عمومی را حیف و میل نکنیم. روزانه افراد زیادی که مستضعف و مستحق کمک هستند تماس می گیرند و نمی توانم برای آنها کاری انجام دهم. این باعث تکدر خاطر من و ناامیدی مردمی می شود که از امثال من انتظار کمک دارند.

وی با بیان اینکه اگر طالقانی زنده بود تلاش می کرد شکاف در جامعه کمتر شود، افزود: اختلاس‌ها، فسادها و ویژه‌خواری‌ها از جمله موضوعاتی هستند که آیت‌الله طالقانی هرگز تحمل نمی کرد و اگر در این مقطع در قید حیات بود، آن را بر نمی‌تابید.

طالقانی می گفت هنر ما باید جاذبه باشد نه دافعه

فرزند آیت‌الله طالقانی درباره وحدت کلمه و رویه، نزدیک شدن گروه‌های سیاسی به هم و شنیده شدن همه صداها، اظهار کرد: صداهای موثری در کشور وجود دارد که اجازه نمی دهند به گوش برسد؛ مرحوم طالقانی معتقد به گفت‌وگو و جذب همه دیدگاه ها بود و می گفت، هنر ما باید جاذبه باشد و نه دافعه.

وی ادامه داد: آیت‌الله طالقانی هنگام راه‌اندازی مجلس خبرگان قانون اساسی می گفت؛ از مخالفان نیز در این گونه مجالس دعوت کنیم و نظرات آنها بشنویم. معتقد بود برای اداره کشور اگر همه نظرات شنیده شود مفید به حال کشور است و خروجی آن تصمیماتی است که برای منافع ملی مفید است.

حاضر نیستم از وابستگی نسبی به آیت الله طالقانی سوء استفاده کنم

طالقانی با بیان اینکه پدرش به تشکیلات معتقد بود ولی وابستگی جناحی متر و معیار قضاوتش نبود، یادآور شد: هدف او بهبود وضع مردم و توسعه کشور بود. پیشنهاد می کرد افرادی که تخصص ندارند وارد مسئولیت های تخصصی نشوند.

فرزند آیت‌الله طالقانی گفت: عضو هیچ جناح سیاسی نیستم، رابطه خوبی با همه مسئولان نظام دارم ولی هرگز راضی نیستم از وابستگی نسبی خود با آیت‌الله طالقانی، برای زندگی شخصی و خانوادگی سوء استفاده کنم.

آیت الله طالقانی از زندانیان سیاسی و پیشگامان مبارزه علیه نظام ستمشاهی بود. وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی عهده دار سمت هایی چون عضویت در مجلس خبرگان قانون اساسی و ریاست شورای انقلاب را برعهده داشت و همچنین از سوی امام خمینی (ره) به عنوان امام جمعه تهران برگزیده شد؛ اما یک ماه بعد، در نوزدهم شهریورماه ۱۳۵۸ در ۶۹ سالگی درگذشت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 502550 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟