وزیر کشور گفت: ما تکلیف قانونی و شرعی داریم که موجبات رضایتمندی مردم را فراهم کنیم، استان قزوین سرشار از موقعیت‌ها، فرصت‌ها و ظرفیت‌ها است، قزوین دارای مشاهیر بزرگ و مردم متدین و انقلابی است، این استان هسته مقاومت در برابر دشمنان و تأمین رضایتمندی مردم است.

به گزارش ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در مراسم تکریم و معارفه استاندار قزوین، با اشاره به ایام محرم تصریح کرد: محرم ماندگار است و می‌توان گفت: موضوع محرم ملکوتی شده است، این ایام در هر زمان و مکانی به قوت باقی است، عشق، محبت، ایمان و عرفان باعث شده که این ایام در طول تاریخ مورد عزت قرار بگیرد.

وی افزود: ما کماکان شاهد جلوه گری این موضوع در عرصه حیات بشری هستیم و بدیهی‌ترین مصداق آن پیاده‌روی اربعین است که ظرف پنج سال گذشته جریان عظیمی رخ‌داده است، بیش از ۱۶ میلیون نفر در بازه زمانی کوتاه و با شرایط ویژه در این مراسم شرکت می‌کند و این نشان‌دهنده عظمت واقعه کربلاست.

وزیر کشور با اشاره به تودیع عبدالمحمد زاهدی، اظهار کرد: زاهدی فردی فعال، باانگیزه و صدیق است که بیش‌ازاین شش سال در کردستان استاندار بود و باتجربه خوبی وارد استان قزوین شد، امروز نیز به دلیل بازنشستگی مجبور به تودیع وی شدیم.

وی عنوان کرد: وزارت کشور با تهدید بازنشستگی روبه‌رو است و ۱۶ استاندار و معاونان استاندار بازنشسته شدند که باید این‌ها جایگزین شوند، اگرچه نمی‌خواستیم زاهدی با کوله باری از تجربه تودیع شود، اما اگر تودیع صورت نمی‌گرفت ضمن فرق گذاشتن بین استانداران عملی غیراخلاقی و غیرقانونی بود، همچنین نمی‌خواستیم از سوی وزارت کشور به دفتر رهبری فشاری وارد شود چراکه اگر قرار بر ماندن بود باید دفتر رهبری نامه آن را تأیید می‌کرد.

رحمانی فضلی تأکید کرد: اگرچه زاهدی می‌توانست چند ماه دیگر به‌عنوان استاندار در قزوین حضورداشته باشد، اما به دلیل نزدیک بودن ایام انتخابات وی ترجیح داد که استاندار جدید زودتر منصوب شود تا با شرایط استان برای انتخابات آشنایی پیدا کند و بتواند انتخابات را به‌خوبی مدیریت کند.

وی تصریح کرد: هدایت‌الله جمالی‌پور که به‌عنوان استاندار قزوین انتخاب‌شده است از نیرو‌های وزارت کشور است و پیش‌ازاین به‌عنوان فرماندار ویژه ری فعالیت داشته است، از زمان حضور من ۸۰ درصد نیرو‌ها خارج از وزارت کشور بودند درحالی‌که امروز ۸۲ درصد نیرو‌ها از داخل وزارت کشور انتخاب می‌شوند.

وزیر کشور تأکید کرد: این نشان می‌دهد که کادرسازی در وزارت کشور صورت گرفته است و جایگزین استانداران بازنشسته از فرمانداران و معاونان سیاسی استانداری انتخاب شدند که نشان‌دهنده توان مدیریتی کشور است.

وی بیان کرد: جمالی‌پور به مدت شش سال در شهرری به‌عنوان فرماندار فعالیت داشت که کارنامه موفقی است، شهرری با توجه به جمعیت در حد یک استان است؛ درحالی‌که متوسط حضور فرمانداران در شهر ری دو سال بود جمالی‌پور توانست شش سال خدمت صادقانه داشته باشد.

رحمانی فضلی تأکید کرد: از جمالی‌پور می‌خواهم بر رعایت خط اعتدال، انتخاب شایستگان، تقویت رضایتمندی مردم تأکید بر اقتصاد مقاومتی و استفاده از نیرو‌های جوان و بانوان تمرکز داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت فعلی کشور، تصریح کرد: ایران در شرایط کنونی در ارزیابی اولیه و کلی با همه فراز‌ها و فرود‌ها هم‌اکنون جزو پنج خبر اول دنیا است که این امر نشان‌دهنده اهمیت و وزن جمهوری اسلامی و تأثیرگذاری ایران در تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای است.

وزیر کشور عنوان کرد: ۴۰ سال است که مردم دنیا تهدیدات آمریکا نسبت به ایران را می‌شنوند آن‌ها زمان داده بودند که ظرف یک سال یا چند ماه ایران از بین می‌رود و حتی در دوران دفاع مقدس می‌خواستند کشورمان را چندروزه تصاحب کنند، اما خبر‌هایی که مردم از ایران می‌شنوند نشان می‌دهد جمهوری اسلامی به فضای رقابتی فناوری‌ها واردشده که این امر ناشی از قدرت، اقتدار و تأثیرگذاری و نفوذ ایران است.

وی یادآور شد: امروز توانسته‌ایم ضمن اثبات خود حوزه وسیعی از نفوذ را در دنیا به دست آوردیم و در توازن و تعادل جهانی نیز تأثیرگذار باشیم، باید شکرگزار تقویت مؤلفه‌ها و عناصری باشیم که موجب استمرار انقلاب شده است.

رحمانی فضلی بیان کرد: اسلام به‌عنوان سرچشمه حقیقت‌جویی مردم و وقوع انقلاب مبتنی بر آن است، این امر همیشه باید مدنظر ما باشد، به هر منظوری اگر ما در ارزش‌های دینی، اعتقادی و اخلاقی خود کوتاه بیایم، منفعل شویم یا عقب‌نشینی کنیم بدانیم که یکی از استوانه‌های اصلی انقلاب و مقاومت مردم را دچار خدشه کرده‌ایم که قابل‌قبول نیست.

وی تصریح کرد: ولایت و رهبری یکی از استوانه‌های انقلاب است، در شرایط کنونی علی‌رغم همه هجمه‌های واردشده به کشور و القائات منافقین و نفوذ صهیونیست‌ها مقام معظم رهبری با سرافرازی، درایت و عقلانیت کشور ایران را از طوفان‌های ایجادشده به‌سلامت عبور داده است نباید ذره‌ای در این زمینه شک کرده و دچار انفعال شویم.

وزیر کشور یادآور شد: آن‌ها تلاش داشتند که ما چهلمین سال انقلاب را جشن نگیریم، اما موفق نشدند هر کشوری اگر با این اتفاقات روبه‌رو می‌شد شکست می‌خورد، اما با درایت رهبری ما موفق شدیم، همچنین عنصر مردم بسترساز، زمینه‌ساز و قاعده هرم انقلاب است.

وی افزود: مردم در هر شرایطی با تکیه‌بر اعتقادات دینی خود مقابل فشار‌ها استقامت کرده و انقلاب را به چهل‌سالگی رسانده‌اند، ما به‌عنوان کارگزاران نظام در حوزه‌های مختلف قضایی، تعلیم، اجرایی و در کسوت روحانیت و روشنفکری و هر مسئولیت رسمی و اجتماعی، اقتصادی و سیاسی که داریم باید قدردان مردم بوده و خود را خدمتگزار آن‌ها بدانیم.

رحمانی فضلی تأکید کرد: اراده مردم در قامت مسئولیت وزارت کشور تجلی پیداکرده است، اگر شما نماینده هستید اراده مردم در شما جلوه‌گر است، اراده ملت سبب موجودیت رسمی ائمه جمعه شده است، پیش از انقلاب، دولت به معنای واقعی کلمه در ایران نداشتیم.

وی تصریح کرد: دولت در ادبیات به معنای هیئت حاکمه دارای مقبولیت و مشروعیت است که با آرای مردمی شکل‌گرفته و منجر به کارایی در جامعه شود، در سه مرحله تاریخی ایران قبل از مشروطیت، مشروطیت تا انقلاب اسلامی و بعد از انقلاب اسلامی اگر نگاه کنیم پیش از انقلاب اسلامی هیچ دولت مشروعی نداشتیم.

وزیر کشور عنوان کرد: تا پیش از انقلاب رابطه حکومت با مردم، یک‌سویه و بر اساس زور و استبداد بوده است و بعد از مشروطیت نیز شکل‌گیری مجلس و قوه قضاییه نیز صوری بود و هیچ‌وقت انتخابات واقعی برگزار نشد، بعد از انقلاب، دولت بر اساس مشروعیت و مقبولیت و با اراده و رأی ملت شکل گرفت و باید هزاران بار امام (ره) را برای شکل دادن دولت در معنای واقعی آن سپاسگزار باشیم.

وی تأکید کرد: قدردان دولت بودن این است که دولت را تقویت کنیم و از طریق کارآمدی دولت، رضایتمندی مردم و ملت را فراهم آوریم، مجلس قوی و قوه قضاییه کارآمد می‌تواند کارآمدی دولت را افزایش دهد؛ ما باید وحدت و انسجام را تقویت کنیم.

رحمانی فضلی عنوان کرد: ما تکلیف قانونی و شرعی داریم که موجبات رضایتمندی مردم را فراهم کنیم، استان قزوین سرشار از موقعیت‌ها، فرصت‌ها و ظرفیت‌ها است، قزوین دارای مشاهیر بزرگ و مردم متدین و انقلابی است، این استان هسته مقاومت در برابر دشمنان و تأمین رضایتمندی مردم است.

وی تصریح کرد: دشمنان ما الان متوجه هستند که در حوزه نظامی، فلسفی، اعتقادی و کلامی، فرهنگی و اخلاقی با ایران نمی‌توانند مقابله کنند بنابراین برای فشار به داخل کشور به سمت انشقاق و نفاق روی آورده‌اند، آن‌ها بر اساس تحلیل غلط خود از وقایع دی‌ماه سال قبل برای ایجاد اختلافات داخلی در ایران تلاش می‌کنند، وظیفه ما این است که با وحدت و انسجام و هماهنگی برای مقابله با آن‌ها تلاش کنیم.

وزیر کشور با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی یادآور شد: اقتصاد مقاومتی ازجمله مباحثی است که مقام معظم رهبری همواره بر روی آن تأکیددارند و این تأکید مختص تحریم نیست بلکه چندین سال است که موردتوجه قرارگرفته است و در دهه عدالت و پیشرفت همواره بر اقتصاد مقاومتی تأکید داشتند.

وی عنوان کرد: واقعاً پاشنه آشیل کشور در حوزه‌های مختلف اقتصاد است که در حوزه اقتصادی به دلایل مختلف تاریخی، ساختاری، جنگ، برخی مدیریت‌های ناآشنا نتوانستیم همپای حوزه‌های دیگر در حوزه اقتصاد پیش برویم این نسخه بی‌بدیل اقتصاد مقاومتی را باید مبنا قرار دهیم و هر استان را پایگاه مقاومت اقتصادی کنیم که قزوین از هر لحاظ این ظرفیت را دارد و باید به این موضوع توجه شود.

رحمانی فضلی در ادامه با اشاره به مشارکت در فضای انتخابات بیان کرد: دشمنان، سال گذشته برای اتفاقی عظیم در دهه فجر ریل‌گذاری کرده و با تهییج و تحریک مردم، حادثه پشت حادثه را رقم می‌زدند و فضاسازی می‌کردند، ولی مردم با درایت و آگاهی، نیرو‌های امنیتی و نظامی ما درصحنه حضور یافته و با دسیسه‌های آن‌ها مقابله کردند.

وی افزود: در این راستا با همدلی مردم و شناخت دشمنان، اعتراضات و تجمعات در پنج‌ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه قبل حدود ۳۸ درصد کاهش داشته است درحالی‌که فشار‌ها و نارضایتی‌ها در برخی حوزه‌ها افزایش پیداکرده، اما آگاهی، شعور، همدلی و همراهی مردم سبب شده که بتوانیم فضای آرامی داشته باشیم.

وزیر کشور عنوان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی به‌زعم خود می‌خواهند فضای انتخابات را زمینه‌ساز و بسترساز اختلافات جامعه کرده و از این شرایط بهره‌برداری کنند، ما اطلاعات پنهان و آشکاری داریم باید انتخابات این دوره مجلس را به مانور قدرت تبدیل کنیم و در فضایی آرام و قانونی و با مشارکت بالا برگزار کنیم.

وی تأکید کرد: وظیفه استان قزوین این است که این موارد را سازمان‌دهی کند اگرچه از چند ماه قبل انتخابات کلید خورده است، اما باید در استان قزوین به‌صورت عمیق‌تر و دقیق‌تر وارد شویم، استاندار جدید به‌عنوان مسئول هماهنگی استان باید تلاش و از همه ظرفیت‌ها استفاده کند.

فضلی تأکید کرد: این حادثه و توطئه جدید را پشت سر خواهیم گذاشت ما حادثه ندیده نیستیم و طوفان‌های سهمگین را پشت سر گذاشتیم، باب گفتگو مذاکره راه افتاده است، چون می‌دانند که با ایران که رهبری قدرتمند دارد و دولتی دارد که تابع رهبری است و رهبر هم از دولت حمایت می‌کنند نمی‌توانند مقابله کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 501678 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟