محسنی اژه‌ای: با بگیر و ببند «فساد» از بین نمی‌رود را رد نمی‌کنیم

به گزارش رکنا، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای امروز - سه شنبه - در مراسم تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در سالن همایش دادگستری این استان، اظهار کرد: جلوه‌های قیام و حرکت امام حسین(ع) در اوج و فوق‌العاده بوده همه ابعاد قیام و نهضت ایشان عبرت‌آموز و تا ابد الگویی برای همگان است.

وی افزود: یک بعد از قیام امام حسین به خصوص در این شرایط می‌تواند مورد توجه ما باشد و اینکه اگر چنانچه انحرافی در اصل دین به وجود آید، اقل دین در خطر قرار گیرد، شیاطین و طاغوتیان کوچک قصد داشته باشند حق را از مدار خود خارج کرده، نااهلان در مقام حق قرار گیرند و بر مردم و ارزش‌های دینی سیطره یابند، آنجا بر همگان لازم است به عنوان نهی از منکر بلکه از منکر بزرگ و انکر منکرات، در مقابل آن بایستند و همه چیز خود را در راه استقامت بگذارد که امام حسین(ع) این کار را کرد، از جان، آبرو، حیثیت، حریم و هرآنچه داشت در طبق اخلاص و در مقابله با ظلم و منکر قرار داد و در راه خدا ایثار کرد.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: امروز نمونه‌ای از این عزت و افتخار آفریده شده و جبهه مقاومت و به خصوص نظام که مادر این مقاومت است، در عصر حاضر کمر طاغوت‌ها را به زمین می‌زند و ابهت آن‌ها را می‌شکند، یک کشور و جبهه مقاومت در مقابل تمام آن‌ها در دنیا می‌ایستد، روز به روز پیروزتر می‌شود، قدم به قدم بالا و بالاتر می‌رود و دشمن ضعیف و ضعیف‌تر می‌شود.

معاون‌اول قوه قضائیه بیان کرد: آن ترامپی که شیطان بزرگ و راس شیطان‌ها بوده، امروز پیغام می‌دهد که حاضر هستیم سلام و احوال‌پرسی کنیم. چرا اینگونه شد؟ به دلیل استقامت، ایستادگی، بصیرت، همدلی و هماهنگی بود. امیدواریم بتوانیم در مسیر تاسی از امام حسین همه با هم همدل شده و با روحیه انقلابی، جهادی، بصیرت، شناخت اولویت‌ها، شناخت اصول از فروع، دوست از دشمن و منافق از صادق، به مردم و کشور خود خدمت کنیم.

وی اضافه کرد: این صفا، صمیمیت، صداقت، همدلی و همراهی در ایمان، قلب و مهم‌تر عمل نقطه و اتکایی می‌خواهد که همه را دور هم جمع کند و آن ولایت و ولی فقیه است. اگر امروز همه حول محور ولایت و ولی فقیه چشم باز کنیم ببینیم، گوش باز کنیم بشنویم و فکر خود را به کار بیندازیم که امروز ولی فقیه ما چه می‌گوید، علم او به کدام سمت می‌رود.

اژه‌ای خاطرنشان کرد: اگر زیر این پرچم حول این محور گرد بیاییم، بسیاری از مسائل حل می‌شود والا در لفظ ممکن است بگوییم همدل باشیم. امام زمان واسطه بین خلق و خالق بوده، نایب بر حق او نماینده امام زمان امروز حجت ما است و این حجت از طرف خدا و امام زمان نمایندگانی دارد. اگر حول این محور عمل کنیم پیروز خواهیم بود.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه نقش مدیر در هر دستگاه و مجموعه‌ای فوق‌العاده حایز اهمیت است، عنوان کرد: ما مرتب در قوه قضاییه می‌گوییم و من نیز تاکید دارم که باید نقش مدیر را جدی بگیریم. اگر در یک مجموعه مدیران خوب، شایسته، کاردان، با روحیه انقلابی، هادی و خیرخواه انتخاب کنیم، با همان امکانات، قوانین و مقررات کار را به یک گونه پیش می‌برند و اگر مدیر دیگری را انتخاب کنیم، کار را به گونه دیگری پیش برده یا پیش نمی‌برد.

وی افزود: وقتی می‎خواهیم مدیر انتخاب کنیم باید بدانیم نقش مدیر چقدر در انجام امور بهتر و سرعت بخشیدن به کارها موثر است و با توجه به آن مدیر انتخاب کنیم. کسی باید انتخاب شود که با وجود مشکلات کار را پیش ببرد. به طور مثال اگر قرار است دادستان شهر مشهد را انتخاب کنیم، باید ابتدا بفهمیم که نقش مدیر چقدر مهم است.

محسنی اژه‌ای گفت: نقش مدیر بسیار مهم است. استاندار استان خراسان رضوی به موفقیت‌های خود اشاره کردند، آیا قانون عوض شده است؟ مشکلاتی که در کل کشور وجود دارد در استان هم هست. بخش اعظم آن به روحیه یک مدیر برمی‎گردد از حاشیه زده و به اولویت بپردازد. مقام معظم رهبری بیان می‌کنند که اکنون مساله مهم اقتصاد بوده و نقطه کلیدی است. دشمن اقتصاد و معیشت مردم را هدف قرار داده، بنابراین باید از حاشیه زد و این موضوع را در اولویت قرار داد. تلاش می‌کنیم دادستان خوبی برای مشهد انتخاب کنیم که در همین مجرا و مسیر کار را جلو ببرد.

معاون اول قوه قضاییه گفت: در طول سالهای ۹۵، ۹۶ و اویل ۱۳۹۷ مبلغ ۳۰ میلیارد دلار برای کنترل بازار ارز کشور هزینه شد که ۱۸ میلیارد دلار آن مربوط به سال ۱۳۹۶ بود اما چقدر از این مبلغ برای کار مردم و کنترل بازار گرهگشا شد و چه میزان آن به صورت غیرواقعی از کشور خارج شد؟ مسئولان ذیربط بانک مرکزی نیمه دوم سال ۹۶ و اوایل ۱۳۹۷ برای ساماندهی بازار به نیروی انتظامی و دستگاه قضا متوسل شدند. این در حالی است که اگر درست تدبیر می شد و این میزان ارز به دست مردم می رسید الزامی به ورود دستگاه قضا نبود.

وی با اشاره به ورود دستگاه قضا و نیروی انتظامی به موضوع کنترل بازار ارز و شناسایی و دستگیری خاطیان افزود: در ادامه تحقیقات به نقطه ای رسیدیم که مشخص شد عامل اصلی در قاچاق ارز و برهم زننده بازار زیر نظر بانک مرکزی این کار را انجام می داد. در شرایط فعلی کشور باید به بهترین نحو از ارز موجود استفاده شود. در عمده پرونده ها افرادی که ارز دولتی گرفته اند، یا کالایی وارد نکرده اند و یا واردات داشته اند اما کالا را به نرخ آزاد فروخته اند.

حجت الاسلام محسنی اژه ای ادامه داد: اگر این ارز درست تخصیص داده می شد و نظارت بر روند آن وجود داشت مشکلات فعلی حادث نمی شد.

وی گفت: همچنین در عمده پرونده ها از سال ۱۳۹۷ تاکنون افرادی که تسهیلات بانکی برای تولید اخذ کرده بودند اقدام به فعالیتهای غیرتولیدی نظیر خرید سکه کرده اند لذا تسهیلات ارزی و ریالی جای خود هزینه نشد و بازار سکه و ارز را برهم زد. در شرایطی که نیاز است وضعیت را صیانت کنیم و برای تعادل بازار، سکه در کشور توزیع می شد فردی ۳۸ هزار قطعه سکه با تسهیلات سرمایه گذاری می خرد و بازار را بر هم می زند که این اقدام نتیجه عدم نظارت است.

معاون اول قوه قضاییه در ادامه بر نقش بسیار مهم مدیر در پیشبرد امور در هر دستگاهی تاکید و بیان کرد: هر کجا مدیران خوب، شایسته، جهادی و انقلابی انتخاب شود نتیجه خوبی حادث می شود. نقش مدیر در انجام امور و شتاب در اقدامات و برنامه ها مهم است لذا در انتخاب دادستان مشهد نیز باید به این مهم توجه شود. مطابق منویات رهبری هم اینک مباحث اقتصادی، از نکات کلیدی در کشور است و باید در اولویت باشد.

وی همچنین گفت: جبهه مقاومت و نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان مادر مقاومت در عصر حاضر طاغوت را به زمین می زند و ترامپ با پیغام و پسغام می گوید حاضر به گفت و گو با ایران است که این نتیجه استقامت، ایستادگی، بصیرت، همدلی و هماهنگی می باشد و در این مسیر باید با تاسی از امام حسین(ع)، روحیه انقلابی و جهادی با بصیرت و شناخت اولویتها به مردم و کشور خدمت کنیم.

در این مراسم با حکم رئیس قوه قضاییه "غلامعلی صادقی" از قضات باسابقه و دادستان مرکز خراسان رضوی به عنوان رئیس کل دادگستری خراسان رضوی منصوب شد.

صادقی پیش از این دادستان عمومی و انقلاب مشهد بود. ریاست کل دادگستری خراسان رضوی نیز بر عهده حجت الاسلام علی مظفری بود که ۲۷ مرداد ماه امسال به‌ عنوان رئیس‌کل دادگستری استان قم منصوب شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 501252 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟