اژه‌ای: بانک‌ها منشأ بسیاری از پرونده‌های قضایی‌اند

به گزارش رکنا،  حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای پیش از ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: خدمت به مردم بسیار ارزشمند و از عبادت‌های بزرگ است و این مردم شایسته خدمت هستند بنابراین اگر به معنای خدمت به مردم به درستی توجه کنیم مشکلات و موانع سر راه آسان می‌شود.

وی افزود: اگر می‌خواهیم عدالت را برای مردم به ارمغان بیاوریم و حاملان عدالت باشیم باید از خودمان شروع کنیم و خودمان را به عدالت نزدیک کنیم در غیر این‌صورت نمی‌توانیم به عدالت توجه داشته باشیم.

معاون اول قوه قضائیه گفت: اگر ما امروز بخواهیم به تنهایی با توان، فکر و سلیقه و ابتکار خود خدمت شایسته به مردم ارائه کرده و از مشکلات کشور گره‌گشایی کنیم توفیق‌مان کم خواهد بود.

اژه‌ای ابراز کرد: ما از نیروی جوان و مردم تیزهوش و استعدادهای خوب در بین مردم برخوردار هستیم و اگر منیت‌ها را کنار بگذاریم و با همفکری از ذکاوت‌ها و امکانات استفاده کنیم بهتر می‌توانیم جلوی دسیسه‌های دشمن را بگیریم.

وی تاکید کرد: همه باید با همفکری و همدلی و با کنار گذاشتن امیال شخصی، فکر و خلاقیت‌های خود را روی هم بگذاریم راه‌های میانبر را برای پیشبرد کار پیدا کنیم و در این صورت توفیق ما بیشتر خواهد بود.

معاون اول قوه قضاییه بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران چهل سال است که در مقابل همه استکبار جهانی ایستاده و امروز در پله بسیار بالاتری از چهل سال گذشته قرار گرفته طوری که دشمن ما اعتراف به استیصال می‌کند.

اژه‌ای عنوان کرد: امروز کار آمریکا به جایی رسیده که در مقابل جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت به استیصال کامل رسیده و قدم به قدم عقب‌نشینی می‌کند.

وی بیان کرد: حیف نیست ما با این نفوذی که در دنیا داریم، نتوانیم نارسایی‌های درون کشور را حل کنیم در حالی که ما کشور ثروتمندی هستیم منابع انسانی و امکانات بسیار خوبی داریم و حیف نیست که دشمنان از این جهت طمع کند.

معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: روزی دشمن برای نشان دادن قدرت خود ناوش را حرکت می‌داد اما امروز ناوش می‌ترسد به خلیج فارس نزدیک شود و امروز آمریکا بمب‌افکن‌های خود را از کشورهای حاشیه خلیج فارس به نقاط دور عربستان منتقل می‌کند تا از ایران فاصله داشته باشند.

اژه‌ای با بیان اینکه امروز دشمن طمع کرده که مردم را از لحاظ اقتصادی و روانی تحت فشار قرار دهد، عنوان کرد: باید گام دوم انقلاب اسلامی را گام به گام عملی کرده و فشار اقتصادی دشمن را تبدیل به فرصت کنیم.

وی با اشاره به عملیات روانی دشمن، ابراز کرد: بصیرت فقط مخصوص فتنه 88 نبود و باید در فتنه‌های دیگر نیز گوش و چشم خود را بیشتر باز کرده و به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب عمل کنیم.

معاون اول قوه قضائیه خطاب به رئیس کل جدید دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این شرایط که دشمن فشار آورده و مسأله اصلی ما گره گشایی از معیشت مردم است باید هر مقدار می‌توانیم در بیت‌المال صرفه‌جویی کنیم.

اژه‌ای همچنین از رئیس کل جدید دادگستری کهگیلویه و بویراحمد خواست اجرای کامل احکام مدنی و کیفری که هنوز اجرا نشده‌اند و آنهایی که ناقص اجرا شده را در دستورکار قرار دهد و ادامه داد: ورودی پرونده‌های ما نیز زیاد است که باید کاهش پیدا کند.

وی با بیان اینکه منشأ بسیاری از پرونده‌های کنونی ما بانک‌ها هستند و بخشی مسأله زمین است، گفت: باید با نشست با مردم و مسئولان ذی‌ربط از ورود بیش از حد پرونده‌ها به دستگاه قضا جلوگیری کرد.

معا‌ن اول قوه قضائیه بیان کرد: از تمام ظرفیت استان برای صلح و سازش استفاده کنید زیرا خیری که در صلح و سازش است در اقدامات قضایی نیست و جایی که چاره‌ای نبوده و صلح و سازش کارساز نباشد باید دستگاه قضا وارد شود.

اژه‌ای با تاکید بر تقویت شوراهای حل اختلاف، خواستار استفاده از همه ظرفیت‌ها برای کاهش ورود پرونده‌ها به دستگاه قضا شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 500102 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟