دولت برای اداره کشور به تحلیل‌های اطلاعاتی نیازمند است

به گزارش رکنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت اطلاعات، دکتر اسحاق جهانگیری در همایش سازمان اطلاعات خارجی وزارت اطلاعات، سربازان گمنام امام زمان (عج) را مردان بی ادعا و خادم ملت دانست و از خداوند توفیقات روزافزون آنان را مسئلت کرد و با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجائی و باهنر گفت:: باید تلاش کنیم ارزش‌هایی که امام بزرگوار و شهدا ترسیم کرده اند حفظ کنیم و استمرار ببخشیم.

وی با بیان این مطلب هیچ مسئله‌ای را مهم‌تر از امنیت کشور ندانست و افزود: با توجه به شرایط غرب آسیا درک فرمایش پیامبر اکرم (ص) در اهمیت سلامت و امنیت اکنون در اوج بحران، ایران اسلامی کانون ثبات و امنیت است.

معاون اول رئیس جمهور با بیان این که پیش نیاز همه فعالیت‌ها وجود امنیت است، گفت: باید برای رسیدن امنیت از هیچ اقدامی مضایقه نکنیم و تأمین آن را هدف اصلی خود برای ارتقاء همه بخش‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بدانیم تا در سایه آن به آزادی و مشارکت خوب آحاد جامعه دست یابیم.

جهانگیری افزود: امروز تعریف امنیت با دهه‌های گذشته تفاوت و تغییرات جدی پیدا کرده است و اکنون احساس امنیت جامعه، از امنیت مهم‌تر است و زیربنای ایجاد این احساس دستیابی به اطلاعات است و به طور قانونی و عقلانی وزارت اطلاعات مسئول جمع آوری و تولید اطلاعات برای ایجاد امنیت هوشمند است و نقش کلیدی و تعیین کننده دارد.

وی گفت: اکنون گزارشات وزارت اطلاعات از پیش بینی‌ها، تحلیل‌ها و شناخت راهبرد‌های فرصتی و تهدیدی از پشتوانه تحقیقی و متکی بر یافته‌های علمی برخوردارست و به اقدامات تخصصی و حرفه‌ای مشهورند.

جهانگیری با اشاره به اقدامات مناسب وزارت اطلاعات در یاری رسانی دستگاه‌ها در بخش‌های مختلف از مسئولان وزارت به خصوص وزیر اطلاعات قدردانی کرد و افزود: دولت برای اداره کشور به فرآورده‌های اطلاعات و تحلیل‌های راهبردی وزارت اطلاعات نیازمند است.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به رهنمود‌های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و تلاش‌های دولت در زمینه مسائل اقتصادی گفت:: اقتصاد مقاومتی باید به حدی برسد که کشور در برابر تکانه‌های خارجی مستحکم بماند و خودکفایی در تولید بنزین داخلی و تکمیل طرح‌های بنیانی نمونه‌ای از اقدامات هوشمندانه در برابر توطئه‌های دشمنان است.

جهانگیری در پایان ستاد مقابله با تحریم را اتاق جنگ اقتصادی علیه اقدامات دشمنان دانست.

گفتنی است ، همایش سازمان اطلاعات امنیت خارجی عصر روز گذشته - سه شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۸- برگزار شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 499694 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟