خنده دارترین ادعای ترامپ

به گزارش رکنا ، رئیس‌جمهور آمریکا در ادعایی مضحک به خبرنگاران گفت بر این باور است که وی برای مبارزه با چندین دهه فریبکاری و نیرنگ پکن «برگزیده شده است.»

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سخنانی در جمع خبرنگاران حاضر در محوطه کاخ سفید در ادعایی مضحک گفت: من برگزیده شدم تا جنگ تجاری علیه چین را هدایت کنم.

به موجب این گزارش ترامپ ضمن رد نگرانی‌ها درباره اینکه جنگ تجاری آمریکا با چین موجب کاهش آهنگ رشد اقتصادی جهان و هدایت آن به سمت رکود خواهد شد به خبرنگاران گفت خودش بر این باور است که برای مبارزه با چندین دهه فریبکاری و نیرنگ پکن "برگزیده شده است."

ترامپ که در کاخ سفید با خبرنگاران سخن می‌گفت، تلاش کرد از لطمه‌های اقتصادی جنگ تجاری با چین خودش را دور کند و چنین استدلال می‌کرد که صرفا سعی دارد خرابکاری‌های روسای جمهور قبل از خود را درست کند.

وی در انتقاد از بیل کلینتون، جرج دبلیو بوش و باراک اوباما گفت: یکی گفته است این جنگ تجاری ترامپ است، نه این جنگ تجاری من نیست. این جنگ تجاری است که باید همه روسای جمهوری قبل از من از خیلی وقت پیش راه می‌انداختند.

وی در حالیکه به آسمان خیره شده بود ادعا کرد: بالاخره یکی باید این کار را می‌کرد؛ و من برای این کار برگزیده شدم. من در مقابل چین ایستادم و ما برنده هستیم.

اظهارات ترامپ تازه‌ترین تلاش وی برای کم اهمیت جلوه دادن تهدیدات فزاینده اخیر درباره احتمال رکود اقتصادی آمریکا در آینده و افزایش خسارات ناشی از جنگ تجاری وی با چین و اتحادیه اروپا به شمار می‌رود.

رکود اقتصادی در هر اندازه‌ای می‌تواند برای خانوار‌های آمریکایی بسیار مشکل‌آفرین باشد و موجب از دست دادن شغل، دستمزد‌های راکد و محدودیت فرصت‌های پیشرفت شغلی شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 498482 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟