ملت ایران را از تحریم ها نترسانید! / لاریجانی در جلسه علنی امروز مجلس  گفت

به گزارش رکنا ، آقای علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس و در نطق پیش از دستور اظهار کرد: میلاد با سعادت امام هادی (ع) را به همه مسلمانان و ملت بزرگ ایران و نمایندگان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و امیدواریم که حجاج عزیز با پایان اعمال حج با سلامتی و اعمال مقبول به وطن خویش بازگردند.

او ادامه داد: همچنین عید سعید غدیر را که روز اکمال و اتمام نعمت بر مومنان است را به همه مسلمانان و ملت عزیز تبریک عرض می‌کنم، حادثه غدیر که نقطه عطف در تاریخ اسلام است توسط ۱۱۰ صحابی روایت شده است، رسول الله (ص) در چنین روزی خطبه مهمی ایراد فرمودند و در فرازی از آن فرمودند خداوند چنین به من وحی کرد، ای پیامبر! آنچه را از جانب پروردگارت به سوی تو نازل شد، ابلاغ کن، درباره علی (ع) یعنی خلافت علی بن ابیطالب (ع) اگر چنین نکنی، پیامش را نرسانده‌ای و خدا تو را از گزند مردم نگاه می‌دارد.

آقای لاریجانی بیان کرد: پیامبر(ص) فرمودند، مردم! من در رساندن آنچه خداوند به من رسانده کوتاهی نکرده‌ام و من سبب نزول این آیه را برای شما بیان می‌کنم جبرئیل سه مرتبه بر من نازل شد و از طرف خداوند سلام پروردگارم را بر من رساند و مرا مأمور کرد بپا خیزم و بر هر سپید و سیاهی اعلام کنم که علی بن ابی طالب برادر من و وصی من و جانشین من بر امتم و امام بعد از من است، نسبت او به من مانند هارون به موسی است جز آن که پیامبری بعد از من نیست و او صاحب اختیار شما بعد از خدا و رسولش است.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امیدوارم مسلمانان در مکتب علوی که پیامبر فرمودند «من شهر علمم و علی (ع) دروازه آن شهر است. پس هر کسی علم می‌خواهد باید از آن در وارد شود» راه رستگاری را یافته و عزت خویش را بازیابند.

او در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: امروز سالروز بازگشت سرافرازانه آزادگان عزیز به میهن اسلنمی است آزادگان مجاهد عزت‌مندانه زیستند و آبروی ملت مجاهد ایران را به بهترین نحو حفظ کردند و همیشه مجاهدت‌های آنان در خاطر ملت ایران باقی خواهند ماند و عزیز و سرافزار هستند و خواهند بود.

رئیس مجلس افزود: لازم می‌دانم سالروز جنگ ۳۳ روزه را نیز به مقاومت جانانه ملت رشید لبنان و حزب الله قهرمان که سیلی محکمی به صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها زدند را به رهبر مجاهد آنان جناب سیدحسن نصرالله و صدیق گرامی جناب آ‌قای نبیه بری تبریک عرض کنم.

آقای لاریجانی اظهار کرد: جنگ ۳۳ روزه پرونده توهمی خاورماینه جدید را که آمریکایی‌ها طراحی کرده بودند به پروژه خاورمیانه مقاومت تبدیل کرد که ثمرات آن در کل منطقه منتشر شد، در روز‌های گذشته ایستادگی و صلابت ملت ایران جلوه‌ای از جلوات خود را نشان داد و انگلیسی‌ها فهمیدند که شرایط امروز ایران شرایط گذشته نیست که با دسیسه بتوانند خودنمایی کنند و مجبور شدند از سرقت دریایی خود دست بردارند؛ آن‌ها در گذشته با هماهنگی آمریکا کودکای ۲۸ مرداد را سازمان دادند تا حکومت ملی مصدق را سرنگون کنند و دولت دست نشانده پهلوی را برای چند دهه در ایران مسلط کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شرایط آن روز با قدرت و هیمنه امروز مقایسه کنید، هیمنه امروز ایران که در یک اقدام ایذایی و دزدانه مجبور شدند از اقدام خود عقب نشینی کنند این قدرت را انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) و رهبری داهیانه حضرت آیت الله خامنه‌ای و ایستادگی ملت فراهم کرد، آمریکا که آن روز با کمک ایادی خود توانستند کودتا در ایران به راه بیندازد.

رئیس قوه مقننه گفت: آمریکا امروز آخرین تیر‌های شکسته خود را رها می‌کند. این کشور که ادعای ابرقدرت می‌کند خجالت آور است که وزیر خارجه ایران، وزارت اطلاعات و صدا و سیما را تحریم می‌کند، مثلا این اقدامات قدرت شما را نشان می‌دهد؟ یا بیچارگی یا درماندگی‌تان را؟ اگر فکر می‌کنید این کار‌ها قدرت نمایی است. بدانید همه ملت ایران در مقابل شما ایستاده‌اند. همه را تحریم کنید تا بفهمید حادثه‌ای رخ نمی‌دهد.

او بیان کرد: ملت آمریکا متأسفانه گرفتار رهبران «دُن کیشوتی» شده است که با توهمات و خیالات صحنه بین المللی را برای تنزل خود فراهم می‌کند. از ترس توهم دچار تناقض گویی‌های ابلهانه شده‌اند، از یک طرف می‌گوید ما آماده مذاکره هستیم و واسطه می‌فرستند و از طرفی وزیر خارجه را تحریم می‌کنند.

آقای لاریجانی افزود: ضمنا عوام هم هستند و تاریخ نمی‌دانند. اخیرا آقای جان هوک اظهارنظری درباره کودتای ۲۸ مرداد کرده است که نشان می‌دهد چقدر با تاریخ بیگانه است. او گفته اصلا آمریکا در این کودتا نقشی نداشته و رهبران سیاسی مذهبی ایران، حکومت ملی را سرنگون کرده‌اند، اما فراموش کرده‌اند که وزیر خارجه اسبق آمریکا از ملت ایران بابت کودتای ۲۸ مرداد عذرخواهی کرده‌. ملت ایران در مکتب علوی رشد فکری یافته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ملت ایران در مکتب علوی رشد فکری یافته و اهل مجاهدت هستند تا عزتمندانه زندگی کنند و شَرف و ایرانیت خود را به حراج نمی‌گذارند و با مقاومت خود آمریکا را پشیمان می‌کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 497269 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟