پیام مقام معظم رهبری همزمان با روز عرفه به ۱۸ زبان منتشر می شود

مهدی مصطفوی افزود: همزمان با قرائت پیام رهبر معظم انقلاب در عرفات، این پیام به 18 زبان ترجمه و در بین حجاج جهان اسلام انتشار خواهد یافت.

وی تصریح کرد: متن این پیام به زبان های عربی، انگلیسی، فرانسه، ترکی، اردو، اسپانیا، اندونزیایی، روسی، هوسا، سواحیلی، هندی، ایتالیایی، آذری، فیلیپینی، آلمانی، چینی، بنگالی و پشتو ترجمه خواهد شد.

بر اساس این گزارش، از روز جمعه ۱۸ مرداد ماه مصادف با هشتم ذی‌الحجه یوم الترویه، اعمال حج تمتع با محرم شدن زائران در شهر مکه و حرکت به سمت صحرای عرفات آغاز شد و زائران در فاصله زمانی غروب هشتم ذی‌الحجه تا ساعات اولیه بامداد نهم ذی‌الحجه وارد صحرای عرفات شده و در چادرهای عرفات استقرار می‌یابند.

وقوف (یعنی ماندن) در سرزمین عرفات با قصد قربت، پس از محرم شدن دومین عمل واجب برای انجام حج تمتع است و زائران روز شنبه ۱۹ مرداد ماه مصادف با نهم ذی‌الحجه (روز عرفه)، از ظهر تا غروب در صحرای عرفات وقوف خواهند کرد. بعد از غروب آفتاب زائران از صحرای عرفات به مشعرالحرام رفته و تا طلوع آفتاب در مشعر وقوف خواهند داشت .

اعمال زائران در حج تمتع با حرکت از مشعر الحرام به سمت منی و رمی، قربانی، حلق و تقصیر و بیتوته در منی ادامه می‌یابد و روز یکشنبه ۲۰ مرداد ماه مصادف با دهم ذی‌الحجه روز عید قربان است.

در روز ‌سه شنبه ۲۲ مرداد ماه مصادف با دوازدهم ذی‌الحجه نیز زائران با پایان بیتوته در منی و رمی جمرات سه گانه پس از اذان ظهر به سمت مکه حرکت خواهند کرد.

زائران پس از ورود به مکه مکرمه به مسجدالحرام خواهند رفت و اعمال حج تمتع شامل طواف ، نماز زیارت ، سعی بین صفا و مروه و طواف و نماز طواف نساء را انجام خواهند داد و به این ترتیب اعمال حج تمتع به پایان رسیده و زائران حاجی می‌شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 495688 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟