بسمه تعالی

«مطبوعات باید یک مدرسه سیار باشند تا مردم را از همه مسائل بخصوص مسائل روز آگاه نمایند، و به صورتى شایسته از انحرافات جلوگیرى کنند، و اگر کسى انحرافى دید با آرامش در رفع آن بکوشد. بطور کلى مطبوعات باید یک بنگاه هدایت باشند، یعنى به صورتى که اگر دست مردم بیفتد مردم هدایت شوند، » -امام خمینی(س) ( صحیفه امام، ج‌۱۸، ص: ۶۲ )

بی شک رشد و ارتقاء جامعه وابسته به مولفه هایی است که در طول تاریخ براساس شرایط زمانی و مکانی متغیر بوده و برآیند این مولفه ها به شناخت بیشتر بشر از خود و دست یافتن به آموزه های جدید منتج شده است.

تجارب گذشته در مسیر بلوغ انسان ثابت کرده هر چه اذهان عمومی نسبت به اتفاقات و رخدادهای پیرامونی خود آگاه تر باشد، به همان میزان اعتماد بیشتری بین حاکمیت و مردم پدید می آید و این درک و فهم متقابل از عوامل تاثیر گذار ثبات و پیشرفت در هر کشوری است.

در این رهگذر نقش رسانه و خبرنگار پررنگ تر دیده می شود و تاثیر گذاری قلم و قلم نگاری در حیطه اطلاع رسانی به آن درجه از اهمیت می رسد که همه حکومت ها به این ظرفیت صحه و احترام می گذارند.

در انقلاب و نظام اسلامی ما نیز بر اساس گفتمان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری، اهمیت به قلم و اصحاب رسانه از مهمترین مباحث مطرح گردیده و به آن بها داده شده است.

در روزی که به احترام خبر و خبرنگار، روز خبرنگار در تقویم رسمی کشور نامگذاری گردیده است، جا دارد به پاس احترام و اهمیت این شغل شریف به تمامی اصحاب رسانه تبریک و تهنیت عرض کرده، برای همه آن عزیزان از درگاه خداوند منان سلامتی و بهروزی بیشتر آرزو کنیم.

روابط عمومی و پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حضرت امام خمینی (س)

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 495193 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟