محدودیت آمریکا در صدور ویزا برای افرادی که به کره شمالی سفر می کنند

به گزارش رکنا، آمریکا تحت برنامه "چشم‌پوشی از ویزا"، به شهروندان ۳۸ کشور –از جمله کره جنوبی، ژاپن و فرانسه- اجازه ورود به خاک این کشور را تا ۹۰ روز بدون نیاز به اخذ ویزا، صادر می‌کند.

با این حال، طبق اعلام سایت اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا، مسافرانی که از تاریخ اول مارس ۲۰۱۱، به هشت کشور خاص از جمله کره شمالی سفر داشته‌اند، شامل این برنامه نخواهند شد. این افراد برای ورود به آمریکا نیاز به اخذ ویزای توریستی یا تجاری خواهند داشت.

هفت کشور دیگری که از قبل در لیست مذکور بودند، اکثرا از کشورهای خاورمیانه هستند.

حال ده‌ها هزار نفر از کسانی که شهروندان آن ۳۸ کشور هستند و طی این سال‌ها برای مقاصد توریستی یا دیگر امور به کره شمالی سفر کرده‌اند، نخواهند توانست از برنامه چشم‌پوشی از اخذ ویزا استفاده کنند.

این اقدام‌ هم‌چنین باعث خواهد شد تا مون جائه-این، رئیس‌جمهور کره جنوبی، نتواند برنامه‌های توریستی بین دو کره را برای شهروندان کشورش پیاده‌سازی کند تا امکان بازدید از همسایه هسته‌ای خود را داشته باشند.

رسانه‌های کره جنوبی نیز برنامه "لی جائه-یونگ"، معاون شرکت "سامسونگ الکترونیک" را که مقرر بود طی ماه سپتامبر اجلاسی با رهبر کره شمالی در پیونگ‌یانگ، پایتخت این کشور داشته باشد، مطرح کرده‌اند. یک سخنگوی این شرکت از اظهار نظر در این مورد امتناع کرد.

پس از آنکه یک دانشجوی آمریکایی در سال ۲۰۱۷ و درحالیکه در کما بود، توسط کره شمالی آزاد شد و پس از چند روز درگذشت، شهروندان آمریکا اجازه ورود به این کشور را ندارند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 494957 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟