خدادی: هدف از تحریم ظریف، خاموش کردن صدای مردم ایران است/ صدای حق خاموش شدنی نیست

محمد خدادی درباره تحریم رسانه‌ای وزیر امور خارجه کشورمان گفت: در مدل و ساختار رسانه‌ای امروز، ‌محتوا بر اسم‌ها غلبه دارد؛ چراکه قدرت انتشار اطلاعات برگرفته از محتوای آن است نه گوینده‌اش. لذا محتوای اظهارات دکتر ظریف چون صدای مردم ایران است،‌ به عنوان یک حق، خودش ظرفیت نشر دارد و در دنیا پژواک می‌شود.

خدادی با اشاره به اینکه اصل ماجرا در تحریم آقای ظریف، خاموش کردن صدای مردم ایران است، گفت: صدای حق خاموش شدنی نیست. در تاریخ بارها و بارها سردمداران امریکا این خواسته را آزموده‌اند اما نه شده، نه می‌شود و نه خواهد شد.

وی در همین زمینه با اشاره به اینکه امریکا می‌خواهد با این تحریم، در رساندن صدای جمهوری اسلامی به مجامع جهانی، اختلال ایجاد کند، افزود: تصور می‌کنم اتفاقا اقدام‌شان باعث رساتر شدن این صدا می‌شود. با این گونه تقابل‌ها، حرف حق آقای ظریف، بیشتر در کانون توجه قرار می‌گیرد و حقانیت آن بیشتر اثبات می‌شود.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در دنیای امروز، انحصار رسانه شکسته شده و دیگر چیزی به نام انحصار و محدودیت و اختلال در رسانه معنی ندارد. ظرفیت رسانه‌ها قبلا به دلیل فناوری محدود بود و همین باعث انحصار می‌شد اما امروز به دلیل اینکه فناوری، شکوفایی دسترسی، نشر و پردازش اطلاعات را با تغییر ماهوی مواجه کرده است، اساسا دسترسی به اطلاعات محکوم به داشتن رسانه و محدود به چند رسانه خاص در دنیا نیست بر عکس به محتوی آن است.

او با تاکید بر اینکه «محتوای حرف‌های ظریف مهم است نه اسم ظریف» گفت: محتوا بر اسم غلبه دارد و آنها باید محتوا را خاموش کنند که آن‌هم خاموش شدنی نیست.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه این گفتگو به ایلنا گفت: کارکرد آقای ظریف در ابعاد رسانه‌ای، به عنوان یک خبرنگار ماهر با ضریب نفوذ بالاست که با تولید محتوایی تبیینی و بهره‌برداری از ظرفیت ارائه درست اطلاعات برای اغنای مخاطب و بهره از زمان و مکان در تولید محتوا، می‌تواند الگوی کارکرد رسانه‌ای خبرنگاران ایرانی باشد.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره اینکه این اقدام امریکا در تحریم آقای ظریف مصداق نقض آزادی بیان است، گفت: غرب همه ادعا و قدرتش بر نمایش آزادی‌ است؛ امریکایی‌ها همیشه مدعی آزادی بیان بوده‌اند و همواره می‌خواهند همه دنیا را مانند خودشان کنند. حتی به اسم آزادی جنگ راه می‌اندازند و به کشورها حمله می‌کنند برای اینکه بگویند مردم را از دست حکومت‌هایی که آزاد نیستند، نجات داده‌اند. اما قضیه تحریم آقای ظریف مانند صدها مستند دیگر اثبات کرد که خلاف ادعایشان به آزادی بیان اعتقادی ندارند و از آن هراس دارند و برهمین مبنا عمل می‌کنند.

خدادی تصریح کرد: امریکایی‌ها، می‌نویسند «آزادی» اما آنچه در عمل انجام می‌دهند «دیکتاتوری» است؛ می‌نویسند «دموکراسی» اما در عمل می‌شود «انحصار»، اسمش را می‌گذارند «آزادی» اما در عمل «محدودیت» است.

وی خاطرنشان کرد: آنچه آنها ادعا می‌کنند با واقعیت کاملا متفاوت است؛ چراکه توان و تلاش آنها برای خاموش کردن صداست و اگر صدایی موافق آنها نباشد، آن را برنمی‌تابند. سال‌ها بود که این ادعا را مطرح می‌کردند اما به یمن شرایط امروز و با این مصداق، دیگر همه می‌دانند این ادعا درست نیست. اصلا چرا این کارشان نمونه و مشابه ندارد؟ چرا هیچ کشوری وزیر خارجه کشوری دیگر را تحریم نکرده جز امریکا؟ اینها شاخصه‌هایی است که نشان می‌دهد چقدر فکر اینکه امریکا سردمدار آزادی بیان در جهان است، پوچ و بی‌معناست.

خدادی با اشاره به اینکه ادعای مذاکره بدون پیش شرط و تحریم مذاکره کننده، یک پیام مهم دارد و آن یعنی تناقض و اثبات فریب و نفاق امریکا علیه مردم ایران، اضافه کرد: امریکایی‌ها به پایان خط رسیده‌اند؛ امروز خط مقدم رسانه‌ای امریکا، ترامپ و پومپئو و بولتون هستند یعنی دیگر نهادها و حتی رسانه‌های امریکایی برای مقابله با ایران بی‌اثر است. رئیس جمهور و وزیرخارجه و مشاور امنیت ملی امریکا وارد میدان مستقیم نبرد با مردم ایران شده‌اند و در برخورد با مردم ایران هم هیچ اقدام نظامی، اقتصادی، فرهنگی و .... نمانده که انجام نداده باشند.

او با تاکید بر اینکه اقدام امریکا در تحریم ظریف، باعث همبستگی مردم و هم‌افزایی رسانه‌ای ما خواهد شد، تصریح کرد: رسانه‌های ایرانی باید تبیین چهل سال خصومت، یکجانبه‌گرایی، تضعیف و حملات مستقیم و غیرمستقیم نظامی، سیاسی، حقوقی، اقتصادی، فرهنگی و.... را مستمر بازنشر کنند و دشمن‌شناسی و راه مقابله با آن یعنی همبستگی، مقاومت و ایستادگی برای دفاع از حقانیت مردم ایران را در دستور کار خود قرار دهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 494601 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟