پس از توقیف غیر قانونی ابرنفتکش حامل نفت خام ایران در تنگه جبل الطارق از سوی تفنگداران نیروی دریایی انگلیس به بهانه واهی نقض تحریم نفتی اتحادیه اروپا علیه سوریه و بی توجهی لندن به تلاش های دیپلماتیک ایران برای رها سازی این نفتکش و خدمه آن، نیروی دریایی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در اواخر تیرماه گذشته نفتکش انگلیسی استنا ایمپرو را به خاطر عدم رعایت قوانین بین المللی دریایی و همچنین برخورد با یک قایق ماهیگیری ایرانی توقیف کرد.

خبرگزاری " ای ان آی" به نقل از وزیر خارجه هند اعلام کرد: ما بر آزادی و بازگشت خدمه هندی نفتکش استینا ایمپرو ، متمرکز شده ایم.

وی ادامه داد: مقامات سفارت هند در تهران با خدمه هندی نفتکش توقیف شده توسط ایران دیدار کرده اند و آنها در سلامت کامل و از امکانات مورد نیاز برخوردار هستند. ما به ارتباط خود با مقامات ایرانی برای حل این مساله ادامه می دهیم.

به گزارش ایرنا، مقامات ایرانی و هندی همچنین در هفته گذشته اعلام کردند که تهران با دسترسی کنسولی هند به ۱۸ خدمه هندی بر روی نفتکش انگلیسی استنا ایمپرو موافقت کرده است.

نیروی دریایی انگلیس چندی پیش یک نفتکش "گریس ۱" ایران را به اتهام نقض تحریم های اتحادیه اروپا در انتقال نفت به سوریه توقیف کرده بود. در این نفتکش نیز ۲۴ خدمه هندی حضور داشتند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 494186 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟