ظریف: امنیت ما وامدار مردم است و بدون آنها هیچ چیز نیستیم

محمدجواد ظریف در یک برنامه خیریه به نفع سیلزدگان حضور یافت و طی سخنانی عنوان کرد: این مردم بودند که فشارها را تحمل کردند و این مردم بودند که پشت ما ایستادند و این مردم بودند اگر ما به مذاکره رفتیم از ما حمایت کردند، البته گروهی هم نکرد، آن هم یک واقعیت است و آن را هم باید بپذیریم.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم بپذیریم که در برابر ناملایمات با هم باشیم باید بپذیریم که گروهی هم ممکن است نظر ما را نداشته باشند، اینها را باید با هم بپذیریم، باید قبول کنیم که این شعار نیست که باید اجازه دهیم برای آزاد بودن مخالف حتی خودمان را فدا کنیم، این واقعیت و نیاز کشور ماست.

وزیر خارجه با بیان اینکه امروز رعایت حقوق این مردم و تلاش برای رساندن این مردم به آنچه شایسته آن هستند، یک وظیفه اخلاقی نیست، یک وظیفه قانونی نیست گرچه هر دو هست، یادآور شد: این یک ضرورت امنیت ملی ماست. امنیت ما وامدار مردم است، بدون این مردم ما هیچ چیز نیستیم، ما در جایگاهی نیستیم که به این مردم فخر بفروشیم و برای آنها تکلیف تعیین کنیم. مردم هستند که برای ما تکلیف تعیین می‌کنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به تحریمش از سوی آمریکا خاطرنشان کرد: برای همین برای من افتخار است که به خاطر این مردم تحریم بشوم به خاطر دفاع از این مردم، گرچه هنوز هم احساس حقارت و دین در برابر این مردم می‌کنم.

ظریف افزود: مردم ما مردم خوب و بزرگی هستند و شایسته بهترین‌ها هستند، وظیفه ما این است که پشت این مردم پنهان نشویم، پشت مقاومت این مردم پنهان نشویم، اگر قرار است ما پشت مقاومت مردم پنهان شویم، پس ما چه کاره‌ایم و برای چه به ما حقوق می‌دهند. پس برای چی از حقوق این مردم قطره قطره جمع می‌شود تا این حقوق ناچیزی که به ما پرداخت می‌‌شود، پرداخت شود، ما طلبکار مردم نیستیم، ما وامدار مردم هستیم.

محمدجواد ظریف همچنین پس از این مراسم در صفحه اینستاگرامش نوشت: «از محبت‌های شما مردم دوست‌داشتنی و بزرگوار یک دنیا ممنونم؛ بابت همه محبت‌ها و پیام‌های زیبای‌تان.حضور غیررسمی همسرم و من در مراسم مؤسسه «سروش مولانا» برای کمک به عزیزان سیل‌زده و محبت غافلگیرکننده برادر عزیزم دکتر حناچی و برگزارکنندگان محترم. باز هم سپاس، که تحریم شدن به جرم دفاع از مردم دلاور ایران برای من بزرگترین افتخار است.»

دولت آمریکا بامداد پنجشنبه دهم مرداد ماه ظریف را در فهرست تحریم‌ها قرار داد که این اقدام با واکنش اعتراضی بسیاری از کشورها از جمله کشورهای اروپایی روبرو شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 494040 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟