آلمان: تحریم «ظریف» را درست نمی دانیم

شبکه دویچه وله آلمان ،امروز- شنبه - از ادامه همکاری وزارت خارجه این کشور با «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران با وجود تحریم های دولت آمریکا خبر داد.

بر این اساس، این وزارتخانه اعلام کرد که اقدام ایالات متحده، نفی راه حل‌های دیپلماتیک است و بنابراین برلین این اقدام را درست نمی داند.

وزارت خارجه آلمان با تاکید بر این که در شرایط کنونی حفظ کانال‌های ارتباطی برای جلوگیری از تنش ها ضروری است، افزود: وزیران خارجه آلمان، فرانسه و بریتانیا در تماس منظم با جواد ظریف قرار دارند و به این کار ادامه خواهند داد.

اتحادیه اروپا پیش‌تر اعلام کرده که همکاری با وزیر خارجه ایران به دو دلیل تداوم خواهد یافت؛ نخست آن که او ارشدترین دیپلمات دولت ایران است و دوم، به خاطر حفظ مناسبات دیپلماتیک با تهران.

در همین ارتباط «کارلوس مارتین» سخنگوی «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، گفته است: «ما با توجه به اهمیت حفظ کانال‌های دیپلماتیک، کار با جواد ظریف را که بالاترین نماینده دیپلماسی ایران است، ادامه می‌دهیم.»

همچنین «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان روز پنجشنبه گذشته با اشاره به فشارهای آمریکا و اقدامات واشنگتن برعلیه روند دیپلماسی و برجام در گفت‌وگویی با شبکه تلویزیونی ARD عنوان کرد که ما همانند قبل به توافق هسته ای پایبند می‌مانیم.

روز پنجشنبه گذشته نیز وزارت خارجه فرانسه با اعلام این که پاریس با تصمیم دولت آمریکا در تحریم «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران مخالف است، خواستار حل دیپلماتیک اختلاف ها شده است.

دولت آمریکا روز چهارشنبه ۳۱ ژوئیه (۹ مرداد)در ادامه رفتارهای دوگانه خود، «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران را تحریم کرد؛ این اقدام آمریکا که از یک سو تظاهر به تنش زدایی و تمایل به مذاکره می کند و از سوی دیگر بر درب دیپلماسی قفل می زند، واکنش ها و بازتاب گسترده ای از سوی کشورهای مختلف و رسانه های بین المللی در رد این اقدام واشنگتن به دنبال داشت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 493997 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟