قاضی‌زاده: توقیف کشتی انگلیسی موجب تسهیل در امور بانکی شد

به گزارش رکنا ، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توقیف کشتی انگلیسی توسط نیروی دریایی سپاه گفت: این اتفاقات جدیدی که در بحث توقیف کشتی انگلیسی توسط نیروی دریایی سپاه رخ داد، نشان داد که هزینه سازش بیش از هزینه مقاومت است و این اقدام سپاه علاوه بر ‌آثار مثبت دیپلماتیک برای کشور ما آثار اقتصادی مثبت هم در پی داشت.

وی افزود: این اتفاق باعث شد که ثباتی در بازار ایجاد شد و دشمنان ما فهمیدند که دشمنی‌شان بی‌فایده است؛ امارات و عربستان از موضع دشمنانه خود کوتاه آمدند، روابط اقتصادی عادی‌تر شد،‌ تبادل پول عادی‌تر شد؛ همچنین این اتفاق باعث شد تا رفتاری که عربستان با زائرین ما دارد طبق اخبار واصله از عربستان بهتر شد.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: این مساله نشان داد که اگر ما از موضع اقتدار برخورد کنیم و کشورهای دنیا ما را مقتدر بدانند در رایزنی‌ها و دیپلماسی ما تاثیر مثبت دارد چرا که گفت‌وگو زمانی شکل می‌گیرد، که دو طرف در سطح مساوی باشند اگر دشمن خودش را دست بالاتر بداند و ببیند که می‌تواند به شما زور بگوید دلیلی ندارد که بیاید و مذاکره کند و به شما امتیاز دهد.

قاضی‌زاده خاطرنشان کرد: اقتدار باعث می‌شود تا دشمن به این نتیجه برسد که نمی‌تواند به طرف مقابلش زور بگوید پس بنابراین رضایت طرف مقابلش را باید جلب کند و برای اینکه رضایت را جلب کند مجبور است که از یک سطح مساوی یا پایین‌تر با طرفش گفت‌وگو کند تا بتوانند نظر طرف مقابل را جلب کند.

عضو هیات رئیسه مجلس در پایان گفت: این نوع گفت‌وگو آثار اقتصادی، سیاسی و امنیتی مثبتی در پی دارد و مرزهای ما را امن‌تر می‌کند و اینها همه برخواسته از اقتدار است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 493638 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟