، وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد مسئولان در جبل الطارق پس از طی مراحل قانونی تصمیمات لازم را برای آزادی اتباع هندی نفتکش گریس ۱ که ماه گذشته توقیف شده، اتخاذ خواهند کرد.

یکی از مقام‌های ارشد وزارت خارجه انگلیس بار دیگر مدعی شده تفنگداران دریایی انگلیس نفتکش گریس۱ را به دلیل آنکه حامل محموله نفت ایران برای تحویل به سوریه بوده توقیف کرده‌اند.

این مقام انگلیسی همچنین درباره ارتباط این اقدام با اقدام ایران در آزادسازی اتباع هندی نفتکش انگلیسی توقیف‌شده در ایران گفته است: «صحبت از هیچ نوع مبادله‌ای نیست.»

چندی پیش مقامات منطقه جبل‌الطارق که تحت حاکمیت انگلیس قرار دارد، در اقدامی که از سوی مقامات کشورمان «راهزنی دریایی» خوانده شده، نفتکش گریس ۱ را که حامل محموله نفتی ایران بود، به بهانه نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه در نزدیکی آب‌های این منطقه توقیف کرد.

ایران بار‌ها ادعا‌های مطرح شده از سوی مقامات انگلیس و جبل‌الطارق را رد و اعلام کرده است این نفتکش از نظر فنی امکان پهلوگرفتن در بندری که انگلیس به آن اشاره می‌کند نداشته است. با این حال گریس ۱ با گذشت حدود یک ماه در توقیف انگلیس قرار داد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 493553 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟