بانک محکومان متواری در مازندران راه اندازی می شود

حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری در جلسه شورای برنامه ریزی دادگستری استان مازندران به موضوع تهیه بانک محکومان متواری در استان اشاره کرد و گفت: گزارش تمام اقدامات مطابق دستور العمل توسط روسای دادگستری و دادستان های حوزه‌های قضایی استان اعلام شود.

وی با تاکید بر اجرایی کردن دستورالعمل ساماندهی اجرای احکام کیفری و استعلامات، تصریح کرد: در این خصوص طبق دستورالعمل رفع اطاله دادرسی، بحث کمیته استعلامات فعال شده و مطابق دستورالعمل اقدامات لازم برای پیگیری استعلام‌ها صورت گیرد.

رییس کل دادگستری مازندران ساماندهی واحدهای اجرای احکام کیفری، حقوقی و شورا را از اولویت‌های دادگستری استان عنوان کرد و افزود: قطعاً بهره گیری از افراد با تجربه و علاقه مند در بخش اجرای احکام و نظارت مدیران قضایی بر اقدامات این بخش در پیشبرد اهداف دستگاه قضایی استان بسیار موثر خواهد بود.

اکبری نظارت بر اجرای احکام کیفری و حقوقی توسط مدیران قضایی را بسیار مهم دانست و با تاکید بر لزوم ساماندهی پرونده های دارای نیابت قضایی، گفت: نیابت در پرونده ها یکی از عوامل مهم اطاله دادرسی است که با تشکیل شعب ویژه برای رسیدگی به این پرونده‌ها، این مساله مرتفع خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: معاونت آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان با همکاری روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی، نیابت‌های ارسالی به دیگر استان‌ها را استخراج و به تفکیک هر استان مشخص کنند تا با انجام مکاتبات اداری نسبت به پیگیری نیابت‌ها اقدام شود.

رییس کل دادگستری مازندران ادامه داد: این اقدام باید با نظارت معاونت آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان به صورت مستمر انجام شود ضمن اینکه رسیدگی به نیابت های وارده از سایر استان ها نیز باید در اولویت قرار گیرد.

اکبری تشکیل و فعال سازی پلیس ویژه جلب برای تسریع در اجرای احکام را مهم برشمرد و تصریح کرد: با استقرار پلیس ویژه جلب و نظارت دادستان ها و روسای سراسر استان و همکاری ضابطین دستگاه قضایی در امر اجرای احکام و جلب متهمین، رسیدگی به پرونده های قضایی با کیفیت بهتری انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: فعال سازی پلیس ویژه جلب برای تسریع در اجرای احکام باید در کمیته تعاملی دستگاه قضایی و نیروی انتظامی پیگیری شود تا اقدامات لازم برای جلب متخلفین در قالب پلیس قضایی یا کارگروه جلب به شکل مطلوب صورت گیرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 492924 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟