امیر سرتیپ یوسفعلی قربانی، فرمانده هوانیروز ارتش در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نمازجمعه ضمن تبریک سالروز چهلمین سال نماز جمعه و سالروز عملیات غرور آفرین مرصاد اظهار کرد: عملیات مرصاد یکی از پر افتخارترین عملیات‌های کلاسیک در ٨سال دفاع مقدس و آخرین عملیات رزمندگان بوده است و از این نظر که برگ زرینی به افتخارات نظام افزوده است، اهمیت بالایی دارد.

وی یادآور شد:کسانی که خودشان را مدافع خلق می‌نامیدند، بعد از پیروزی نظام جمهوری اسلامی دیدیم که همین افراد به قیام مسلحانه علیه نظام اقدام کردند و بعد از فرار به کشور‌های دیگر و پناهنده شدن، در دامان کسی افتادند که به شهر‌های بی پناه ما رحم نکردند.

منافقان بعد از عملیات مرصاد دیگر نتوانستند کمر راست کنند

فرمانده هوانیروز ارتش با بیان اینکه مردم از این عملیات به خوبی پشتیبانی کردند، تصریح کرد: مردم ما به‌ویژه مردم کرمانشاه، با هرچیزی که داشتند از رزمندگان خودشان دفاع کردند و رژیم عراق بعد از قطعنامه ٥٩٨ دوباره اقدام به نقض قرارداد کرد و قصد داشت که شهر‌هایی همچون خرمشهر را دست بیاندازد، اما با سد آهنین رزمندگان اسلام مواجه شدند.

امیر سرتیپ قربانی گفت: بعد از آن این افراد از سمت غرب به مرز‌های ما ورود پیدا کردند و بیمارستان اسلام آباد را به خاک و خون کشیدند، جوانان ما امروز باید بدانند که این گروهک‌ها چه کسانی بودند و آنها را بشناسند، اما عملیات هوانیروز این افراد را به هلاکت رساند.

وی با اشاره به زمین گیر کردن دشمنان، بیان کرد: در عملیات مرصاد هوانیروز حدود ٢٠٠٠ نفر را به هلاکت رساند و توانست آنها را زمین‌گیر کند. ما در آنجا نزدیک به ٤٢٥ ساعت پرواز داشتیم، این عملیات بسیار باارزش بود و منافقان هم بعد از آن عملیات دیگر نتوانستند کمر راست کنند.

فرمانده هوانیروز ارتش اظهار کرد: امروز وقتی می‌بینیم پهپاد جاسوسی آمریکا را در خلیج فارس سرنگون می‌کنند و این ترامپ ضعیف و بدبخت می‌گوید که من از رزمندگان اسلام تشکر می‌کنم که هواپیمای دیگرما را نزدند، این اقتدار نیرو‌های مسلح، به برکت وجود مقام معظم رهبری در رأس کل نیرو‌های مسلح است.

امیر سرتیپ قربانی یادآور شد: امروز نیروهای مسلح مطیع رهبر انقلاب هستند. امروز اقتداری که در خلیج فارس و تنگه هرمز داریم، به اذن خداوند است و ما توانسته‌ایم دشمنانمان را خار و ذلیل کنیم. این اقتدار نیروهای مسلح ماست و هر جایی که کفار و دشمن باشد، با قدرت تمام وارد می شویم و در هر نقطه که مردم نیازمند باشند، آماده جان دادن برای اسلام و کشور هستیم.

فرمانده هوانیروز ارتش با بیان اینکه در مناطق سیل زده و زلزله زده کشور تمام هوانیروز آماده باش بودند و ۵۰ بالگرد آماده امداد رسانی بودند، گفت: وقتی ما به پل دختر ورود پیدا کردیم همه راه‌ها بسته بود و تنها راه حمل و نقل بالگرد بود و ما توانستیم در یک نصفه روز ۷۰۰ خانواده را جابه‌جا کنیم.

هوانیروز ارتش قدرتمندترین ناوگان بالگردی غرب آسیا است

وی تصریح کرد: امروز با تمام توان مشغول کار در مرز‌ها هستیم و هیچ جا دشمن جرئت نفوذ ندارد.

فرمانده هوانیروز ارتش اذعان کرد: امروز رویکرد ارتش انقلابی با آن چالاکی و چابکی نیروی زمینی محوری و میدان داری، هدف محور و روحیه تهاجمی یافته است، البته به این معنا نیست که ما حمله می‌کنیم، اما اگر کسی قصد حمله داشته باشد در کمترین زمان، طومارش را خواهیم پیچید.

وی گفت: در بحث اورژانس ۲۲۰۰ ساعت خدمت داشتیم، ١٧ استان را پوشش هوایی دادیم. و توانستیم به نقاط مختلف مردم که دچار تصادف، آتش سوزی و بسیاری مشکلات بحرانی دیگر شوند، خدمت رسانی را در قالب پوشش هوایی داشته باشیم.

امیر سرتیپ قربانی گفت: هوانیروز ارتش به عنوان قدرتمند‌ترین ناوگان بالگردی غرب آسیا مطرح است و به انواع تسلیحات و آموزش‌ها مجهز است.

فرمانده هوانیروز ارتش در پایان بیان کرد: امروز اگر دشمن طراحی جنگ می‌کند، ما خودمان بازی جنگ را انجام می‌دهیم، این اقتدار نیرو‌های مسلح است، ما معتقدیم که اطاعت از ولی امر مسلمین مثل واجبات است و همچون فروع دین است و باید اطاعت کنیم، ما دستمان را بر روی زانو خودمان گذاشته‌ایم، در بحث بالگرد‌ها توانستیم این ناوگان بالگردی را هدایت کنیم. در مناطق مرزی کشورمان اگر احساس خطر کنیم در کسری از ثانیه با بالگردهایمان حضور پیدا می‌کنیم و وارد میدان می‌شویم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 492047 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟