سفیر ایران در بغداد: تحریک کنندگان آمریکا به جنگ با ایران پشیمان خواهند شد

به گزارش رکنا، وی در گفت و گویی که با برنامه "لقاء الیوم" شبکه قطری الجزیره داشت و شب گذشته پخش شد، افزود: ایران شاهد انواع محاصره ها و تحریم ها بوده اما با پیروزی و استواری از آنها خارج شده بنابراین اکنون برای مواجهه با هرگونه بحرانی آمادگی بیشتری دارد.

مسجدی با بیان اینکه آمریکا در همه عهدنامه ها و توافقاتی که با ایران داشته عهد شکنی کرده، افزود: اگر آمریکا خواهان حل بحران کنونی است باید زبان زورگویی و تهدید را کنار گذاشته و راه بازگشت به توافق هسته ای را در پیش گیرد و تحریم و جنگ اقتصادی ضد ایران را کنار بگذارد چرا که راهی جز این برای حل این بحران وجود ندارد.

وی تاکید کرد که ایران با انتخاب ابزارها غیر مسالمت آمیز موافق نیست و با آمریکایی ها هرگز در شرایط محاصره و تحریم مذاکره نخواهد کرد و زمانی که تهران خواستار جنگ نیست بنابراین اطمینان دارد که آمریکایی ها نیز خواهان جنگ نیستند چرا که این جنگ برای آنها ویرانگر خواهد بود و مجبور به بازگشت به توافق هسته ای هستند بنابراین جهان باید دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را در این باره مسئول بداند چرا که ایران از منافع خود دست نخواهد کشید و تسلیم زورگویی ها نیز نمی شود.

سفیر ایران همچنین درباره برخی کشورهای منطقه که آمریکا را تحریک به جنگ با ایران می کنند، تصریح کرد که خطرات جنگ متوجه نه تنها ایران بلکه همه خواهد بود چه آمریکا و چه طرف های منطقه ای که تمایل به شروع جنگ ضد ایران دارند.

وی تاکید کرد که تهران پیش بینی جنگ نظامی نمی کند، اما اگر این جنگ رخ دهد آمریکایی ها شروع کننده آن هستند ولی طرفی که سرنوشت آن را رقم خواهد زد اراده ایران است که شکست بزرگ و تاریخی را به آمریکا و تحریک کنندگان آن تحمیل خواهند کرد.

مسجدی اضافه کرد که توافق هسته ای تعهداتی را برای همه طرف ها قرار داده بود که آمریکا از آن خارج شد و ایران و اروپایی ها به آن پایبندند؛ با پایبندی اروپایی ها به این توافق ایران نیز به تعهدات خود پایبند خواهد بود و اگر اروپایی ها نیز به این توافق پایبند نباشند تهران تعهدات خود به آن را کاهش می دهد و فرصتی که ایران به اروپایی ها داده، پیامی به همه است مبنی براینکه ایران نمی تواند همچنان صبر کند بلکه اقدام به کاهش تعهدات خود به توافق هسته ای خواهد کرد.

وی درباره موضع بغداد درباره تنش میان ایران و آمریکا گفت: ایران و عراق دو کشور همسایه هستند و تهران انتظار دارد که بغداد از آن حمایت کند اما دولت ایران نمی خواهد که عراق وارد مشکلات آن با آمریکا شود، بنابراین از تلاش های عراق برای کاهش تنش ها استقبال می کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 490023 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟