نگرانی فرانسه، انگلیس و آلمان درباره فروپاشی برجام

به گزارش رکنا، فرانسه، انگلیس و آلمان در بیانیه ای مشترک، تحریم های جدید توسط ایالات متحده در مورد ایران، و تصمیم ایران مبنی بر کاهش برخی از تعهداتش بر برجام را مورد انتقاد قرار داده و  آن را علت فروپاشی برجام می دانند.

دفتر رئیس جمهور فرانسه در بیانیه فوق اعلام کرد که "خطر به گونه ای است که لازم است تا همه ذینفعان درنگ کنند و پیامدهای احتمالی اقداماتشان را در نظر بگیرند. ما معتقدیم زمان آن فرا رسیده تا مسئولانه عمل کرده و به دنبال راه‌هایی برای جلوگیری از افزایش تنش بودن و ادامه گفت و گو باشیم".

پیش از این، سفیر ایران در سازمان های بین‌المللی با تأکید بر "ما خیلی در پایبندی به برجام صبور بوده‌ایم و حالا می‌خواهیم به نقض این توافق از طرف آمریکا واکنش نشان دهیم".

گفتنی است، در ماه های اخیر روابط بین تهران و واشنگتن وخیم شده است، در 8 مه حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، اعلام کرد تهران بخشی از وظایف خود تحت برنامه برجام را به حالت تعلیق درآورده است و دو ماه به دیگر اعضای باقی مانده در برجام برای عمل به تعهداتشان ذیل برجام زمان داد. توافق هسته ایران ژوئیه 2015 در وین اتریش بین ایران، اتحادیه اروپا و گروه 5+1 (شامل چین، فرانسه، روسیه، پادشاهی متحد بریتانیا، ایالات متحده آمریکا و آلمان) منعقد شد. توافق هسته‌ای با تهران با لغو تحریم های سازمان ملل متحد و اقدامات محدود کننده یک طرفه ایالات متحده و اتحادیه اروپا همراه بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 489245 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟