مرکل: جامعه جهانی هرگونه صادرات تسلیحات به لیبی را متوقف کند

به گزارش رکنا، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان حملات سنگین به یک مرکز پناهجویان در لیبی را محکوم و بر لزوم دستیابی به یک راهکار سیاسی در این کشور تاکید کرد.

صدراعظم آلمان دیروز (سه‌شنبه) در جریان سخنرانی در یک ضیافت دیپلماتیک در برلین با اشاره به عضویت کشورش در شورای امنیت سازمان ملل متحد، گفت که آلمان ریاست کمیته تحریم‌های لیبی را برعهده دارد.

مرکل در این سخنرانی خواستار برقراری آتش‌بس بدون شرط در لیبی شد و از جامعه جهانی خواست تا هرگونه صادرات تسلیحاتی به لیبی را متوقف کند. وی تاکید کرد که شرایط حاکم بر لیبی نباید به وضعیتی مشابه آنچه در سوریه رخ داد، تبدیل شود.

وی در این مورد گفت: « افرادی که خارج از لیبی بوده‌اند، تسلیحات زیادی به این کشور منتقل کرده اند. (به همین دلیل) باید تحریم تسلیحاتی بر قرار شود تا با هر گونه اقدام تنش‌آفرین بیشتر مقابله شود.»

سازمان بهداشت جهانی دیروز سه‌شنبه در گزارشی اعلام کرده بود که شمار قربانیان درگیری در حومه طرابلس پایتخت لیبی به ۱۰۴۸ کشته رسید که ۱۰۶ نفر از آن‌ها غیرنظامی هستند.

بر اساس این گزارش همچنین در این درگیری‌ها که اکنون وارد چهارمین ماه شده است، ۵۵۵۸ نفر نیز زخمی شدند که ۲۸۹ نفر آن‌ها غیرنظامی هستند. (جزئیات بیشتر)

لیبی از زمان سقوط «معمر القذافی» رهبر سابق این کشور در اواخر سال ۲۰۱۱، از دودستگی شدید در نهادهای دولتی در شرق و غرب این کشور رنج می‌برد و دو دولت یکی در غرب به ریاست «فائز السراج» وجود دارد که در سطح بین‌الملل به رسمیت شناخته شده و دیگری دولت شرق لیبی و مجلس نمایندگان آن که «خلیفه حفتر» فرمانده ارتش شرق لیبی نیز به آن وابسته است.

نیروهای حفتر از حدود چهار ماه پیش حملات خود به طرابلس را برای نفوذ به این شهر آغاز کرده‌اند اما با وجود برخورداری از حمایت‌های تسلیحاتی و مالی امارات، عربستان و مصر هنوز موفق نشده‌اند به این شهر نفوذ کنند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 488055 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟