کاخ سفید لایحه مجوز دفاع ملی را وتو می‌کند

کاخ سفید روز گذشته تهدید کرد لایحه مجوز دفاعی آمریکا را که در حال بررسی در مجلس نمایندگان این کشور است، وتو می‌کند.

کاخ سفید در بیانیه‌ای نگرانی خود را در خصوص این لایحه به ارزش ۷۳۳ میلیارد دلار اعلام کرد و ۱۷ میلیارد دلار کمتر از میزان درخواست شده از سوی کاخ سفید برای سال مالی ۲۰۲۰ است.

در بیانیه کاخ سفید آمده است: در صورتی که نسخه مجلس نمایندگان آمریکا از قانون مجوز دفاع ملی به شکل فعلی آن به رئیس جمهور ارائه شود، مشاورانش به او پیشنهاد وتو لایحه را خواهند داد.

در ادامه این بیانیه آمده است: در حالی که دولت سرمایه گذاری کمیته خدمات مسلح مجلس نمایندگان در اولویت‌های اصلی امنیت ملی و حمایت آن از مردان و زنان نیرو‌های مسلح و خانواده‌های آن‌ها را درک می‌کند، قانون مجوز دفاع ملی برای سال مالی ۲۰۲۰ مفادی را در خود دارد که موجبات نگرانی عمیق شده است.

دموکرات‌های مجلس نمایندگان در تلاشند تا این لایحه سیاست دفاعی را به تصویب برسانند، زیرا معتقدند که ۷۳۳ میلیارد دلار مبلغ بسیار بالایی برای این مورد است.

هیل یادآور شد تهدید به وتو لایحه دفاعی سالانه از سوی روسای جمهور آمریکا چندان موضوع عجیبی نیست. پیشتر نیز باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا تهدید کرده بود هر لایحه مجوز دفاع ملی را که به او ارائه شودا وتو خواهد کرد. او تنها یکبار در سال ۲۰۱۵ اینکار را انجام داد و سپس یک نسخه متفاوت از لایحه مجوز دفاع ملی را به امضا رساند.

در لایحه مجوز دفاع ملی امسال چندین بند به منظور محدود کردن توانایی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای انتقال بودجه پنتاگون، وزارت دفاع این کشور برای ساخت دیوار مرزی در مکزیک و نیز توانایی او برای اعزام نیروهای نظامی به مرز‌ها تعیین شده است. همچنین در این لایحه بند‌های به منظور ممنوعیت انتقال زندانیان جدید به زندان گوانتانامو در نظر گرفته شد.

در بیانیه ۱۰ صفحه‌ای کاخ سفید به صراحت به مخالفت شدید دولت آمریکا با بند‌های مربوط به مرز‌ها در لایحه مجوز دفاع ملی اشاره شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 488019 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟