برای نجات جان شیخ ابراهیم زکزاکی تلاش کنید

به گزارش رکنا،  دبیرکل مجمع جهانی شیعه شناسی طی نامه‌ای سرگشاده، از وزیر امور خارجه درخواست کرد که در مورد اقدامات قانونی و مدنی به منطور نجات جان شیخ ابراهیم زکزاکی اهتمام و تسریع نماید.

آیت پیمان در پی انتشار اخبار حاکی از وخامت وضعیت جسمانی شیخ زکزاکی، طی نامه‌ای از محمدجواد ظریف در خواست حمایت قانونی و مدنی و اقدامات دیپلماسی عاجل و مؤثر برای نجات جان رهبر جنبش اسلامی نیجریه بر اساس کنوانسیون‌های حقوق بشری کرد.

متن نامه صادره به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر محمد جواد ظریف

وزیر محترم امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

با سلام و تحیات،

همان طور که استحضار دارید، پلیس کشور نیجریه که دولت آن تحت سیطره وهابیت و سلفی گری افراطی و خشونت طلب است و از سوی آل‌سعود خط و مشی ضد شیعی دریافت می‌کند، با حمله ددمنشانه و ظالمانه ضد حقوق بشری، به عزاداری مسالمت آمیز شیعیان این کشور در مصائب آل الله در چهار سال پیش، بیش از هزار تن را مظلومانه به شهادت رساند و شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر عالم و فرزانه و ایثارگر شیعیان مظلوم نیجریه و همسر داغدار برای جوانان رشید و شهیدش را با نهایت بی احترامی و با تعدی و ظلم به شدت مضروب، بازداشت و زندانی کردند و تحت انواع شکنجه‌های ددمنشانه و غیر انسانی قرار دادند.

اکنون قرائن و شواهد حاکی است که وضعیت جسمانی شیخ زکزاکی به دلیل وجود سرب بالا در خون و عدم اجازه انتقال و ممانعت از مداوای تخصصی، رو به وخامت گذاشته و دیگر مشکلات پزشکی ناشی از شکنجه، وی را در وضع اورژانسی بسیار وخیم قرار داده و جان این انسان شریف و فداکار در معرض خطر است.

این در حالی است که رسانه‌های مدعی حقوق بشر غرب که برای بازداشت‌های قانونی یک جاسوس و یا یک خبرنگار معاند در ایران، هیاهوی جهانی به پا می‌کنند، اینک در مورد شهادت قریب الوقوع شیخ زکزاکی در کمال بی شرمی، در سکوت محض نسبت به این فاجعه انسانی قرار دارند.

اینجانب از طرف اعضای مجمع جهانی شیعه شناسی از حضرت عالی به عنوان مقام ارشد دیپلماسی کشور و شیعه‌ای متعهد به عدالت و حقوق بشر، انتظار دارم که قبل از واقعه ناگوار شهادت این روحانی مجاهد و مظلوم، از هر اقدام عاجل و بازدارنده‌ای که برایتان ممکن است فروگذار نکنید.

انتظار داریم که دستگاه دیپلماسی کشور را در اسرع وقت به فعالیت و اهتمام وا دارید تا از تمامی سازوکارهای بین المللی و مصوبات حقوق بشری سازمان ملل استفاده فوری نموده و کنوانسیون‌های حقوقی جهانی را به کار گرفته و از وقوع فاجعه جلوگیری نمائید.

اقدامی سریع برای انتقال فوری شیخ ابراهیم زکزاکی به بیمارستانی تخصصی و نجات جان او خواسته‌ای مشروع و قانونی است که از آن مقام محترم درخواست و مطالبه جدی داریم و امید است درنگ و مسامحه‌ای در این وظیفه دینی رخ ندهد و در اسرع وقت دل‌های مجروح و غمبار شیعیان مظلوم و ستم دیده را التیام ببخشید.

توفیق تان را در ایفای این وظیفه خطیر و خدا پسندانه از خداوند مسئلت می نمائیم.

دکتر آیت پیمان

دبیرکل مجمع جهانی شیعه شناسی

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 487740 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟