مرزهای ایران از بالاترین امنیت برخوردار است

به گزارش رکنا ، فرمانده مرزبانی ناجا گفت: مرزهای جمهوری اسلامی ایران از بالاترین امنیت نسبت به تمام کشورهای منطقه و حتی کشورهای توسعه یافته جهان برخوردار است.

سردار قاسم رضایی در دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان به فرهنگ و اعتقاد بالای مردم گیلان اشاره کرد و گفت: ایران اسلامی از جایگاه ویژه ژئوپلیتیک در منطقه برخوردار است.

وی با اشاره به حضور ایران در پیمان‌های منطقه‌ای قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب معادلات منطقه‌ای به هم ریخت و پیمان‌ها شکسته شد.

فرمانده مرزبانی ناجا ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی جایگاه اطاعت پذیری از کفر به هم ریخت و اقتدار اسلامی به بار نشست.

رضایی با بیان اینکه هیچ کشوری در جهان به اندازه ایران تهدیدات مرزی ندارد، تصریح کرد: مرزهای جمهوری اسلامی ایران از بالاترین امنیت نسبت به تمام کشورهای منطقه و حتی کشورهای توسعه یافته جهان برخوردار است.

وی، موفقیت مرزبانان را مرهون خانواده‌های آنها دانست و اظهار کرد: مرزبانان با توجه به شرایط سخت با نشاط هستند.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به اینکه روحیه معنوی و انقلابی در مرزبانی جمهوری اسلامی ایران حاکم است، خاطرنشان کرد: طرح جامع مرزبانی به تصویب مقام معظم رهبری رسید و به نیروی انتظامی ابلاغ شده است.

رضایی، گیلان را از استان‌های آرام مرزی توصیف کرد و گفت: روزانه حدود ۲ هزار و ۳۰۰ نفر از اتباع کشور جمهوری آذربایجان از مرز آستارا وارد گیلان می‌شوند و نیاز است توجه ویژه ای به مرزهای این استان داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان نیز در این دیدار با قدردانی از تلاش مرزبانان جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: امروز امن ترین مرزهای جغرافیایی متعلق به ایران اسلامی است و این اقتدار در مرزها برگرفته از مرزبانان کشور است.

آیت الله رسول فلاحتی در ادامه گیلان را استان مرزی عنوان کرد و افزود: گیلان دارای مرزهای آبی و خشکی با کشورهای حاشیه دریای خزر است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه گیلان دروازه ورود تمدن اروپا به کشور محسوب می‌شود، تصریح کرد: با حضور مرزبانان امنیت خوبی در مرزهای آبی و خشکی گیلان وجود دارد.

وی با اشاره به بازدید سردار رضایی از مرزهای مختلف کشور، بیان کرد: در نظام اسلامی هر کسی مجاهدانه خدمت کند، خدای متعال او را یاری می‌کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، امنیت موجود در جامعه اسلامی را مرهون تلاش مرزبانان جمهوری اسلامی ایران دانست و خاطرنشان کرد: کسی جرأت ایجاد ناامنی در جمهوری اسلامی ایران را ندارد.

فلاحتی یادآور شد: همانگونه که از مرزهای جغرافیایی نظام اسلامی حراست می‌کنید از مرزهای اعتقادی جامعه نیز حمایت داشته باشید.

گفتنی است؛ در دیدار مذکور از تلاش‌های کیاست سپهری فرمانده مرزبانی گیلان قدردانی به عمل آمد و سهراب سجادی به عنوان فرمانده جدید مرزبانی گیلان معرفی شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 486468 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟