مخالفان دولت می‌گویند نفت را ۳۰ درصد زیر قیمت بفروشید

 تنها راهکاری که مخالفان دولت در این حوزه مطرح می‌کنند، این است که چون در فروش نفت با مشکل روبه‌رو هستیم، بیاییم و دوباره ساز و کار فروش نفت در بازار غیررسمی و مافیایی دنیا را از سر بگیریم و دوباره به دوران بابک زنجانی‌ها برگردیم.

می‌گویند بیاییم حتی اگر شده ۲۰ تا ۳۰ درصد زیرقیمت جهانی در بازار غیررسمی و با دور زدن تحریم‌ها نفت را بفروشیم. آیا واقعا ملت حاضرند چنین راهکاری را از کسانی که چنین پیشنهادی به آقای زنگنه می‌دهند، بپذیرند؟ همین یک پدیده بابک زنجانی که تازه مشتی نمونه خروارِ فسادهای پنهان اقتصادی در زمان دور زدن تحریم‌های قبلی در دولت سابق است، کفایت می‌کند برای اینکه مردم با چنین راهکارهایی مخالفت باشند. چون آقای زنگنه به حرف این مخالفین توجهی نمی‌کند و دلایل منطقی هم دارد، ایشان را به ناکارآمدی متهم می‌کنند و دنبال این هستند که برای او حاشیه و پرونده درست کنند.

در بودجه سال جاری، وابستگی ما به نفت در حالی به دلیل تحریم‌ها بیشتر شده و در بازارهای جهانی با مشکل روبه‌رو هستیم که مخالفان دولت هیچ راهکار معقول و قابل اجرایی ندارند. یکی دیگر از راهکارهای‌شان این است که نفت ایران را به ثمن بخس، مثلا با ۳۰ درصد ارزش واقعی آن به فلان کشور بدهیم تا مابه‌ازای آن کالا بگیریم و چیزهایی از این دست. مشابه این راهکارهای عجیب‎وغریب را در سایر حوزه‌ها هم از سوی مخالفان دولت شاهد هستیم. راهکارهایی که انگار جز تخطئه و تخریب دولت هدف دیگری را دنبال نمی‌کنند. اگر همین فردا شخص مورد نظر آنها در مقام و کسوت رییس دولت و یا حتی وزارتخانه‌های کلیدی کشور مسوولیت بپذیرد، به جرات می‌گویم این مخالفان هیچ برنامه عملی مشخصی برای برون‌رفت از مشکلات ندارند. می‌توان ثابت کرد که مخالفت‌هایی از این دست بیشتر بهانه‌جویی و آتو گرفتن از دولت است. به هر حال سهم ناچیز دولت در مشکلات اقتصادی کنونی مسلم است و مخالفانی که می‌خواهند دولت را مسبب این وضع بدانند، دنبال وارونمایی واقعیت هستند و قصدشان چیزی جز تخریب دولت نیست.

مردم باید ماهیت مخالفان دولت را بدانند. باید از جنس مخالفت‌های‌شان مطلع باشند. باید بدانند که راهکارشان در ازای مخالفت‌ها چیست؟ وگرنه صِرف مخالفت کردن که کاری ندارد! هر کسی می‌تواند پا روی پا بگذارد و بگوید دولت درست عمل نکرده است. باید از آنها بخواهیم پیشنهاد بدهند و اگر راهکار عملی درست و درمانی دارند آن را تبیین کنند. چیزی که تاکنون نشان داده‌اند، فاقد آن هستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 484028 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟