یک مقام ارشد دولت آمریکا روز جمعه در گفت‌وگو با روزنامه واشنگتن‌پست گفت: «[این گزارش] دروغ کامل و هجمه تبلیغاتی از سوی ایران است.»

ادعای این مقام آمریکایی در حالی مطرح شده که شورای عالی امنیت ملی ایران ، پیش از این ادعای مطرح‌شده در رویترز را تکذیب کرده بود.

یک منبع در شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد که هرگونه دریافت پیام آمریکا از سوی ایران و پذیرش آن از سوی رهبر معظم انقلاب نادرست است.

وی به شبکه الجزیره گفت: «آن‌چه در خصوص دریافت پیام آمریکا از سوی ایران و پذیرش آن از سوی رهبری گفته می‌شود، کاملا نادرست است و ما آن را تکذیب می‌کنیم.»

خبرگزای رویترز ساعاتی پیش به نقل از مقاماتی در ایران که به نام‌شان اشاره نکرد، مدعی شد که پیغام ویژه رئیس جمهور آمریکا از طریق حکومت عمان به تهران رسانده شده و ترامپ در این پیام در خصوص حمله‌ای قریب الوقوع به ایران هشدار داده است.

این تحولات در شرایطی صورت می‌گیرد که روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد روز پنج شنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که یک فروند پهپاد جاسوسی «گلوبال هاوک» آمریکا بعد از تجاوز به حریم سرزمینی ایران در منطقه روبروی کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوا فضای سپاه پاسداران قرار گرفته و سرنگون شده است.

بر اساس این گزارش، این پهپاد با آتش سامانه پدافند موشکی «سوم خرداد» نیروی هوافضای سپاه مورد هدف قرار گرفته و ساقط شده است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 484017 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟