شکایت زنگنه از یک نماینده مجلس

چند ماه قبل بود که «ابوالفضل ابوترابی» نماینده نجف آباد در مجلس شورای اسلامی از اختلاف نظر زنگنه و ظریف در حوزه دیپلماسی خارجی خبر داده بود و گفته بود که وزیر خارجه منتقد کم‌کاری وزیر نفت در این زمینه است و حتی استعفای وزیر خارجه در آن زمان را نیز به این اختلاف نسبت داده بود. شایعه‌ای که به سرعت تکذیب شد اما این پایان ماجرای این نماینده با شیخ‌الوزرا نبود.

یک ماه بعد از انتشار و تکذیب این خبر، دوباره ابوترابی به سراغ زنگنه آمد اما این بار اتهام مالی را متوجه وی کرد. ابوترابی گفت که در دفتر وزیر نفت سه دستگاه کارت‌خوان و مقدار زیادی طلا و دلار کشف شده و این امر اختلاف وزیر نفت و اطلاعات را در هیات دولت به دنبال داشته است. این بار هم ادعای این نماینده مجلس از سوی وزارت اطلاعات تکذیب شد.

اما گویی این نماینده خستگی‌ناپذیر در اتهام‌زنی به وزیر نفت دست‌بردار نیست. ابوترابی در هفته ای گذشت پا را فراتر گذاشت و این بار اختلاف زنگنه را نه محدود با یکی از وزیران بلکه با خود رئیس جمهوری عنوان کرد و همانگونه که انتظار می‌رفت این موضوع نیز توسط سخنگوی دولت تکذیب شد. ربیعی در نخستین نشست خبری خود با رسانه‌ها زنگنه را یکی از کلیدی‌ترین وزرای دولت عنوان کرد.

«بیژن نامدار زنگنه» امروز (چهارشنبه) در خاتمه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران، مواضع رهبر معظم انقلاب در دیدار با «آبه شینزو» نخست وزیر ژاپن را «حکیمانه و مقتدرانه» توصیف کرد.

وی درخصوص اینکه آیا وضعیت گازپروم روسیه برای ادامه خط لوله صلح مشخص شده یا خیر؟ گفت: حدود دو سال پیش یادداشت تفاهم همکاری با این شرکت امضا شد و مأموریت یافتند تا موافقت پاکستان و هند را دریافت کنند، اما تاکنون موفق به انجام این مهم نشده‌اند.

زنگنه در ادامه بیان داشت: برخی که با اسم خرید نفت به ما مراجعه می‌کنند، به دنبال کسب اطلاعات هستند و می‌خواهند بدانند چگونه، با چه ترتیبات و ریزه کاری‌هایی به صادرات نفت می‌پردازیم.

وی گفت: این افراد متعلق به کشوری خاص نیستند.

وزیر نفت در پاسخ به اینکه آیا مشخص شده در صورت تضمین اروپا برای خرید نفت از ایران چه میزان نفت به این کشورها صادر خواهد شد، خاطرنشان کرد: اروپایی‌ها پیشتر نیز از ایران خرید نفت داشته‌اند و مقدار آن هم مشخص است.

وی ادامه داد: استدلال آنها برای توقف خرید نفت از ایران این است که قرار نیست دولت‌های اروپایی به خرید بپردازند، بلکه کار خرید را شرکت‌های خصوصی انجام می‌دهند و آنها نیز به دلیل ترس از تحریم‌های آمریکایی‌ها، خرید نمی‌کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 483614 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟