افشای مکالمات تلفنی که دردسرساز شد

حزب حاکم کره جنوبی به دنبال تنبیه و توبیخ نماینده پارلمان این کشور به دلیل افشای محتوای محرمانه مکالمه تلفنی «مون جائه این» با «دونالد ترامپ» است.

به گزارش یونهاپ، حزب حاکم کره جنوبی به دنبال محاکمه و توبیخ یک نماینده حزب مخالف به دلیل افشای محتوای مکالمه تلفنی مون جائه این رئیس جمهور این کشور با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا است.

براساس این گزارش، «خانگ هیو شانگ» از حزب آزادی کره جنوبی متهم است که محتوای مکالمه تلفنی روز هفتم مه میان ترامپ و مون جائه را علیرغم اینکه می‌دانسته است جزو اسناد طبقه بندی شده است، افشا کرده است.

این نماینده از حزب رقیب رئیس جمهور کره جنوبی، از طریق یک دیپلمات که در سفارت واشنگتن در سئول کار می‌کند به محتوای این مکالمات دست یافته است.

براساس گزارش یونهاپ، حزب دموکراتیک کره جنوبی یک دادخواست علیه خانگ به اتهام نشت اطلاعات طبقه بندی شده مربوط به روابط خارجی تنظیم کرده است.

این دادخواست خواستار اشد مجازات برای خانگ به دلیل خدشه وارد کردن به پارلمان ملی این کشور شده است.

در خلال مکالمه تلفنی ترامپ با مون جائه، رئیس جمهور کره جنوبی از ترامپ می‌خواهد بلافاصله بعد از سفر به توکیو در روز 25 تا 28 مه، به سئول سفر کند اما ترامپ به او می‌گوید که در راه بازگشت به واشنگتن از توکیو یک توقف کوتاه در سئول می‌کند.

خانگ با افشای این مکالمه گفته بود که رئیس جمهور کره جنوبی به ترامپ التماس کرده است که به کره جنوبی سفر کند.

به دنبال شکست مذاکرات میان آمریکا و کره شمالی در در نشست ویتنام، اوضاع شبه جزیره کره به دلیل برگزاری رزمایشهای نظامی مشترک کره جنوبی با متحدان و همچنین آزمایش موشکهای بالستیک کره شمالی متشنج شده است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 479329 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟