رئیس‌کل دادگستری لرستان:هیچ یک از کارکنان دستگاه قضا حق ورود به مسائل سیاسی ندارند

جعفر بدری در جمع قضات دادسرا و دادگاه‌های عمومی و انقلاب و تجدیدنظر استان با اشاره به پرهیز از هرگونه جناح‌بازی و ورود به مسائل سیاسی در دستگاه قضائی استان، اظهار کرد: امروز دستگاه قضا اجازه ورود به مسائل سیاسی را به هیچ‌کس در درون دستگاه نمی‌دهد و هیچ‌یک از کارکنان دستگاه قضا حق ورود به این مقوله را ندارند.

وی خاطرنشان کرد: کارکنان، مدیران و همه نیروهای بخش‌های مختلف دستگاه قضائی به‌لحاظ ایجاد سیستم‌های الکترونیکی بایستی از این ظرفیت استفاده نهایی و کامل را ببرند و روی آوردن به سبک سنتی قدیمی را کنار بگذارند.

بدری بر مبارزه جدی با دارندگان سلاح‌های غیرمجاز تاکید کرد و افزود: داشتن سلاح در منزل کاری نهی شده است و مردم نباید جان و مال خود را با این قبیل سلاح به خطر بیاندازند.

رئیس‌کل دادگستری لرستان با اشاره به دارندگان سلاح‌های مجاز که استفاده غیرمعمول و غیرمجاز از سلاح‌ها می‌کنند، تاکید کرد: شکارچیانی که سلاح مجاز دارند و محیط زیست را به مخاطره می‌اندازند و باعث از بین بردن نمونه‌های نادر و دیگر گونه‌های جانوری می‌شوند، بایستی پروانه آن‌ها ابطال شود.

وی از دادستان‌ها خواست اجازه به‌کارگیری سلاح مجاز برای صید حیوانات را ندهند و با مرتکبین برخورد قاطع و بازدارنده داشته باشند.

بدری با اشاره به این موضوع که دقت و رسیدگی به موقع به پروندهای ماده ۴۷۷ قانون آئین دادرسی کیفری را بایستی با سرعت بیشتری انجام داد، اضافه کرد: پذیرش آن‌ها نوعی تکلیف است که بایستی در اسرع وقت انجام پذیرد تا حقوق مردم تضییع نشود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 479018 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟