ساقط شدن پهپاد جاسوسی ائتلاف سعودی در «جازان»

به گزارش رکنا، پدافند هوایی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن صبح امروز (یکشنبه) یک فروند پهپاد جاسوسی «ائتلاف آمریکایی - سعودی - اماراتی» را «جازان» ساقط کردند.
بر اساس گزارش وب‌سایت «انصارالله»، یک منبع نظامی اعلام کرد،‌ این پهپاد در حال گشت‌زنی در شرق منطقه «الدود» در جازان هدف قرار گرفت.
استان جازان در جنوب غرب عربستان سعودی قرار دارد و با یمن هم‌مرز است. 
ارتش یمن در 21 ماه می نیز یک فروند پهپاد جاسوسی ائتلاف را حین انجام مأموریت در شمال غرب «حیس» در استان «الحدیده» ساقط کرد (جزئیات بیشتر).
همچنین در چهاردهم ماه جاری (می) نیز یک فروند پهپاد تهاجمی « MQ1» ائتلاف متجاوز را با موشکی مناسب ساقط شد؛ این پهپاد ساخت آمریکاست.
حمله به یمن در فروردین‌ماه سال 1394 به بهانه برگرداندن قدرت به دولت مستعفی یمن آغاز شد و همچنان ادامه دارد. ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در مقابل این حملات مداوم ایستاده‌اند و گاهی نیز با انجام علمیات‌های پهپادی یا موشکی به آن پاسخ می‌دهند. 
«یوسف الحاضری» سخنگوی وزارت بهداشت یمن اعلام کرده، از زمان آغاز حملات ائتلاف سعودی در سال ۲۰۱۵ (۱۳۹۴) بیش از ۵۰ هزار یمنی کشته و زخمی شده‌‌اند. وی به خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» گفت: در نتیجه بمباران مستقیم، تا کنون ۵۲ هزار یمنی کشته و زخمی شده‌‌اند. تعداد کشته شدگان به ۱۳ هزار و ۲۵۰ نفر می‌رسد که ۳۸۰۰ کودک در میان آنها وجود دارند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 478721 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟