دستیار فرمانده ارتش : امکان وقوع جنگ وجود ندارد/ نیروهای مسلح در آمادگی کامل به سر می‌برند

امیر حسن سیفی در مورد برآورد آمریکا از نیروهای مسلح ایران می‌گوید: اینکه می‌گوئیم آمریکا برآورد درستی از توان نیروهای مسلح ما داشته که تا کنون اندیشه تعرض نداشته قابل دفاع است. اگر از اساس و ارکان نیروهای ما برآورد اطلاعاتی صحیح داشته باشد که تا حدودی دارد، می‌تواند عملکرد نیروی مسلح رسالت‌محوری که چه پیروز شود و چه شکست بخورد به وظیفه‌اش عمل کنند است، حضور در این عرصه را پرهزینه می بیند.

وی افزود: دشمنان برای رسیدن به اهدافشان از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند. به عنوان مثال در درون جامعه با استفاده از اوباش که اساس زندگیشان بر رذیلت است، ترس را حاکم می‌کنند تا مردم احساس امنیت نکنند اما نیروهای مسلح نباید بگذارند تا این افراد ناامنی را در جامعه حاکم کنند.

امیر سیفی همچنین در مورد اخبار مربوط به حضور ناو هواپیابر آمریکا در خلیج فارس به مهر گفت: دشمنان با انتشار خبر حضور ناو هواپیمابر آمریکا در خلیج فارس می‌خواهند در جامعه ترس و وحشت ایجاد کنند تا انسان‌هایی که ایمان واقعی ندارند و حاضر نیستند برای دفاع از کشور هزینه دهند را جذب خود کنند.

دستیار فرمانده کل ارتش با تأکید بر اینکه عملکرد ایران اسلامی در ۴ دهه گذشته نشان داده است که امکان ندارد آمریکا بتواند اقدامی را علیه ایران اسلامی در منطقه انجام دهد و در آن اقدام پیروز شود، تصریح کرد: آنها جان افراد، تجهیزاتشان و پرستیژ بین المللی برایشان بسیار مهم است و ایران اسلامی می‌تواند هزینه‌های بسیاری برای آمریکا ایجاد کنند و در نهایت به سرافکندگی آمریکا منجر خواهد شد.

وی افزود: بر این باوریم که عقلای آمریکا و فرماندهان باتجربه‌ای که دارند نخواهند گذاشت که عناصر تندرو آنان را به این وادی کشانده که بیرون آمدن از آن بسیار مشکل خواهد بود به همین دلیل آنها وارد جنگ نخواهند شد و اگر چنین اشتباهی از آنان صادر شود، قطعاً نیروهای مسلح آمادگی دفاع از کشور را به بهترین شکل و با اقتدار کامل پاسخ خواهند داد.

امیر سیفی همچنین در مورد نمایش آمریکایی‌ها در خلیج فارس نیز گفت: شما بدانید آمریکایی‌ها اگر می‌توانستند با ایران وارد جنگ شوند، نیازی به آمدن در خلیج فارس نبود. مگر برای تهاجم به عراق و افغانستان نمایشگاه تجهیزات راه انداختند؟ آنها می‌خواهند با ایجاد ترس درون جامعه ما، برای خود یارگیری کنند و ملت ایران را بترسانند.

امیر سیفی در مورد درسی که می‌توان از عملیات بیت المقدس (فتح خرمشهر) گرفت نیز اظهار داشت: در این عملیات نیروهای مسلح و با پشتیبانی مردم تمام توان خود را پای کار آورده اند و در صحنه حضور یافته اند و نشان داده اند که با مقاومت و ایستادگی، فتح و پیروزی به دست می‌آید. به عبارت دیگر خرمشهر حیثیت نظام ما و نشان دهنده عملکرد انقلاب اسلامی بود. فتح خرمشهر نمایشی از قابلیت، لیاقت و توانمندی ملت ایران برای دفاع از خاک و شرف خود بود. این ایستادگی به ما یادآوری می‌کند اگر با هم متحد باشیم و توان خود را به میدان عمل بیاوریم، می‌توانیم بر مشکلات و مسائل غلبه کنند و پیروز و سربلند باشیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 478334 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟