جبیر 'یاوه گو' باز رسانه ای شد!

به گزارش گروه سیاسی رکنا ،‌ عادل جبیر، ساعتی پس از تماس پامپئو با بن سلمان و فراخوان ملک سلمان برای برگزاری دو اجلاس عربی - سران کشورهای عربی واجلاس کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس - برای "بررسی اقدامات خصمانه ایران در منطقه"، با برگزاری نشستی خبری به ایران حمله ور شد جبیر یاوه گو پس از مدتی دوری از عرصه رسانه و سیاست و پس از موفقیت انصارالله در بمباران تاسیسات نفتی کشورش، بار دیگر مقابل رسانه ها ظاهر شد و اتهامات پوچی را ضد ایران تکرار کرد.
جبیر مدعی شد، نظام ایران به دنبال امنیت و ثبات منطقه نیست. او ایران را متهم کرد که به واسطه هوادارانش در منطقه، علیه عربستان جنگ نیابتی به راه انداخته است وی افزود: عربستان با نگرانی شدید تحولات منطقه و جهان را - که به دلیل اقدامات ایران و هوادارانش درمنطقه - شکل فزاینده ای به خود گرفته است، دنبال می کند.
این مقام سعودی با نادیده گرفتن حملات ویرانگرچند ساله کشورش علیه مسلمانان یمن و بی ثبات کردن امنیت و ثبات کشورهای دیگر منطقه همچون عراق و سوریه مدعی شد: ریاض همواره خواستار صلح بوده است و برای برقراری صلح تلاش می کند. ریاض زندگی امن و باثبات و توسعه کشورها از جمله ملت ایران را حق آن ها می داند.
جبیر اما خواستار موضع گیری قاطع جامعه بین المللی در قبال ایران برای "متوقف کردن این کشور در حد و مرز خودش" شد و گفت: "عربستان اگر طرف مقابل گزینه ی جنگ را برگزیند مقتدرانه وقاطعانه پاسخ خواهد داد و از خود و منافعش دفاع خواهد کرد." این در حالی است که عربستان بیش از چهار سال است در رویارویی با یمنی هایی که پول و سلاح و متحدان منطقه ای وبین المللی عربستان را ندارند، درجا می زند و رو به قهقرا می رود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 477219 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟