تفویض اختیار به معنای عدم نظارت نیست

به گزارش گروه سیاسی رکنا ، امام جمعه موقت این هفته تهران با اشاره به اینکه اهل انصاف بودن از معیارهای پرودگار برای انتخاب پیامبران است، گفت: آیت الله بهجت می گفت در شب قدر حتی کفار را هم دعا کنید. 
وی ادامه داد: خودسازی از میان معبرهای سخت بدست می آید. دفاع مقدس جوانان ما را عاشق شهادت کرد. 
امام جمعه موقت تهران بابیان اینکه شایسته سالاری روح دین است، گفت: ولایت فقیه یعنی ولایت عدالت. در سوره یوسف آمده " کلمّهُ" یعنی پادشاه مصر با حضرت یوسف(ع) ابتدا مصاحبه کرد و این مصاحبه شاید مدت ها طول کشید. حال در کشور چطور مسئولان و وزرا را انتخاب می کنیم؟
وی بااشاره به اینکه تفویض اختیار به معنای عدم نظارت نیست، ادامه داد: مقام معظم رهبری توصیه می کنند به جوانان فعال و پرکار اختیارات را داده و روی کار آنها نظارت کنید. باید روی کار کسانی که پستی را به آنها می دهیم نظارات داشته باشیم، در این شرایط همانطور که مسائل دفاع مقدس حل شد مسائل اقتصادی و فرهنگی هم حل خواهد شد. 
حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد با اشاره به آیات نورانی سوره یوسف، گفت: پس از انتخاب حضرت یوسف به عنوان کاردار مصر از سوی پادشاه این کشور، آن حضرت در اختیار گرفتن تمام قدرت اقتصادی خزائن مصر را انتخاب کرد. به نظر می‌رسد این انتخاب به دلیل اهمیت اقتصاد در مدیریت کشور است، در همین راستا هم اکنون شاهد هستیم که مقام معظم رهبری نزدیک به دو دهه بر مدیریت اقتصادی کشور با ادبیات و شعار‌های مختلف تاکید داشته و مسئله اصلی کشور را اقتصاد می‌دانند که این امر به دلیل اهمیت جایگاه اقتصاد در اداره کشور است.
وی ادامه داد: اگر اقتصاد کشوری اقتصاد قدرتمندی بود راه برای تحول هموار می‌شود و به همین دلیل هم حضرت علی(ع) در نامه به مالک اشتر بر جمع‌آوری مالیات و اقتصاد سالم تاکید می‌کنند. 
امام جمعه موقت تهران بابیان اینکه اقتصاد موضوعی بسیار مهم و محوری است، تاکید کرد: با اینکه یک دهه در جنگ و چهار دهه در تحریم ها به سر برده ایم و همواره برای به دست آوردن منابع با مشکل روبرو بودیم انصافا جمهوری اسلامی با تمام کمبودها قدم‌های بسیار بلند و استثنایی برداشته است.
وی خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های اقتصادی کشور به اندازه ای گسترش یافته است که می توان گفت بسیاری از کشور‌های توسعه یافته هم از این امکانات برخوردار نیستند. علاوه براین باید توجه کرد که موضوع زیرساخت‌های کشور یک بحث و شاخص‌های کلان اقتصادی جامعه هم بحث دیگری است .
امام جمعه موقت تهران عنوان کرد : زیرساخت‌ها برای اصلاح شاخص‌های کلان اقتصادی کشور لازم هستند و متاسفانه ما در این زمینه مشکل داریم و باید به طور جدی به آن بپردازیم.
وی بابیان اینکه اقتصاد و مدیریت دانش محور شعار قرآن بوده و نطام دانایی نظام مبتنی بر آموزه‌های دینی و وحیانی است، گفت: روح علم روح دین و معرفت است، یکی از مهم‌ترین شاخص‌های لازم برای انتخاب مدیران در هر سطحی دانش، علم و تجربه در طراز بالا همچنین تبیین واقعیت‌های جامعه است.
حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد با اشاره به صحبت هایی که با برخی وزار در دوره های سه رییس جمهور گذشته داشته است، خاطرنشان کرد: گاهی می بینم وزیری معرفی شده اما وقتی با این وزیر جلسه می گذاشتم متوجه می شدم که مجلس با این وزیر صحبتی نکرده تا او بداند در چه شرایطی وزیر شده و با چه نگاهی در این جایگاه قرار گرفته است، برخی از آنها حتی نمی دانستند که رئیس دولت چه انتطاراتی داشته و نقشه راه حقیقی آنها چیست.
وی گفت: درست در زمانی که به دلیل تحریم در اوج فشارهای اقتصادی و محدودیت بودیم آقای وزیر از روز اول پیشنهادات پرهزینه‌ای را مطرح کرده و اصلا نمی‌داند در چه شرایطی این کرسی را در دست گرفته است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 476712 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟