ظریف: بولتون و تیم "ب" نقشه لغو برجام را کشیده بودند فقط طرحشان شماره تلفن نداشت

محمد جواد ظریف، وزیر امورخارجه کشورمان با انتشار یک پیام در صفحه توئیتر خود مقاله‌ای از جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا در اوت ۲۰۱۷ را باز نشر داده که در آن بولتون راه‌های آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای را تشریح کرده است.

ظریف در این توئیت با اشاره به مقاله بولتون خطاب به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نوشت: جان بولتون، پیش از آنکه شما اجیرش کرده باشید، همین نقشه را به همراه همدستانش در "تیم ب" برای ایران داشت. یک طرح دقیق برای اطلاعات ساختگی و جعلی، جنگ همیشگی و حتی پیشنهادات توخالی برای مذاکره، تنها فرقش این بود که شماره تلفن (در این مقاله) ذکر نشده بود.

ظریف در انتهای پیام خود لینک مقاله بولتون را که در ۲۸ اوت ۲۰۱۷ در نشریه نشنال ریویو منتشر شده بود، آورده است تا ترامپ در صورتی که آن را نخوانده است بتواند به آن دسترسی داشته باشد.

این توئیت وزیر امورخارجه ایران پس از آن منتشر شده است که اختلافات میان ایران و واشنگتن در پی سیاست‌های خصمانه آمریکادرقبال کشورمان تشدید شده است.

رییس جمهور آمریکا باوجود تلاش‌های خود برای اعمال فشار بر ایران از طریق وضع تحریم و تهدید نظامی مدعی است که می‌خواهد با ایران مذاکره کند و به دنبال جنگ نیست. در همین راستا کاخ سفید حتی اعلام کرد که واشنگتن یک شماره تماس ارائه داده تا ایرانی‌ها در صورت تمایل بتوانند به راحتی با ترامپ تماس تلفنی برقرار کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 475725 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟