برجام، روند حمایت وزارت نفت از توانمندی‎های داخلی را متوقف نکرد

حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد در حاشیه بازدید از غرفه استارتاپ‌ها در بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت، ظرفیت‌های صنایع کشور در حوزه‌های مختلف را مثال‌زدنی توصیف کرد و گفت: این ظرفیت‌ها به همت جوانان کشور پدید آمده است و نمونه‌ای از این توانمندی‌ها را می‌توانیم در نمایشگاه نفت امسال ببینیم.

وی درباره نقش وزارت نفت در شکل‌گیری این ظرفیت‌ها گفت: بی‌شک بدون حمایت‌های وزارت نفت، نمایشگاه نفتی نیز شکل نمی‌گرفت.

نایب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که با توجه به امضای قراردادهای متعدد با سازندگان داخلی و همچنین قراردادهای پژوهشی با دانشگاه‌ها و موسسه‌های تحقیقاتی کشور در سال‌های اخیر، اقدام‌های وزارت نفت را در حمایت از ظرفیت‌های داخلی چگونه ارزیابی می‌کنید، عنوان کرد: فشار تحریم‌ها بر ایران در برهه‌های مختلف، زمینه را برای استفاده بیشتر از توان و قابلیت‌های داخلی فراهم کرده است و خوشبختانه وزارت نفت این روند حمایتی را حتی پس از برجام نیز ادامه داده است.

ابوترابی‌فرد ابراز امیدواری کرد که مجموعه تلاش‌هایی که در بخش‌های مختلف اقتصادی کشور به همت شرکت‌های ایرانی صورت می‌گیرد، به ارزش‌آفرینی برای کشور منتهی شود.

وی امروز (جمعه، ۱۳ اردیبهشت‌ماه) با هدف بازدید از نمایشگاه نفت و حضور در نشست بررسی راهبردهای نو برای کسب‌وکار شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی، در این نمایشگاه حضور یافت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 473773 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟