مبارزه با فساد هیچ جناح، جریان یا فرد خاصی را نمی‌شناسد

حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در دیدار جمعی از مدیران عالی بانک‌های کشور، با تبریک ایام ماه معظم شعبان، از تلاش‌های همه کسانی که در حوزه مسائل اقتصادی، پولی و بانکی از جمله در کمک به پروژه‌ها، حل مشکلات سیل‌زدگان و پرداخت تسهیلات ازدواج خدمات ارزشمندی ارائه می‌کنند قدردانی و تصریح کرد: امروز در کشور با چند موضوع مواجهیم که همگی بر آن اتفاق نظر داریم و اختلافی در آن به چشم نمی‌خورد.
وی افزود: موضوع اول، وظیفه‌ای است که همه دستگاه‌ها در زمینه رونق تولید دارند، زیرا معتقدیم راه برون رفت از مشکلات دشمن ساخته نظیر تحریم‌ها و تهدیدها، تمرکز بر رونق تولید و اشتغال زایی است که مقام معم رهبری (مدظله‌العالی) نیز با درایت و هوشمندی، امسال را به نام «رونق تولید» نامگذاری کردند تا به این ترتیب تمام جهت گیریها، تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم گیری‌ها بر مبنای این امر مهم باشد.
رئیس قوه قضاییه، سوق دادن حجم بالای نقدینگی در کشور به سمت تولید را دومین نکته مورد اتفاق همگان دانست و افزود: هر چه تسهیلات به سمت تولید برود و از فضای دلالی فاصله بگیرد، قطعا بخش عمده‌ای از مشکلات اقتصادی کشور حل خواهد شد.
رئیسی ادامه داد: سومین موضوع، مبارزه با فساد است که به عقیده ما هیچ جناح، جریان یا فرد خاصی نمی‌شناسد، زیرا فساد در هر جا رخنه کند، امنیت اقتصادی به خطر می‌افتد.
رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه اقدامات نظام بانکی نباید به نحوی باشد که کارآفرین و سرمایه‌گذار از کارآفرینی و سرمایه‌گذاری خود در کشور پشیمان شود، بر ضرورت اعتبارسنجی دقیق افراد متقاضی تسهیلات و وثایق آنها، حمایت از سرمایه‌گذاری سالم و تقویت نظارت‌های درون سازمانی بانک‌ها برای جلوگیری از فساد تأکید کرد.
رئیس قوه قضائیه همچنین حفظ ارزش پول ملی را از حقوق مهم عامه برشمرد و با بیان اینکه همه در این زمینه وظیفه داریم، اظهار کرد: با گذشت ۱۸ سال از صدور فرمان هشت ماده‌ای مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه با فساد، این پیام همچنان زنده است و باید نصب العین مسئولان هر سه قوه قرار گیرد.
رئیسی با بیان اینکه نظام پولی و بانکی امروز در خط مقدم جبهه جنگ اقتصادی حضور دارند، بر ضرورت کار جهادی برای حل مشکلات و رفع تهدیدها تأکید کرد و گفت: مجموعه دستگاه قضایی از مدیران شجاع، خطرپذیر و سالم که در جهت رشد خلاقیت‌ها، کارآفرینی و جلوگیری از تعطیلی و بیکاری مراکز تولیدی گام برمی‌دارند، تمام قد حمایت می‌کند.
رئیس قوه قضائیه با اشاره به تهیه آیین‌نامه اجرایی قانون رسیدگی به اموال مسئولان در دستگاه قضایی تصریح کرد: ان‌شاءالله این آیین‌نامه به‌زودی ابلاغ خواهد شد و معتقدیم که با اجرای این قانون و همکاری خود مدیران و مسئولانی که مشمول این قانون هستند، این مسئولان در برابر حاشیه‌ها، شایعات و مسائلی که ممکن است از سوی برخی افراد یا جریان‌ها در مورد آنان مطرح شود، مورد صیانت قرار خواهند گرفت.
بر اساس این گزارش، برخی از مدیران بانک‌ها نیز در این دیدار، نقطه نظرات خود را مطرح کردند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 473272 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟