گوگل، حساب «پرس‌تی‌وی» را در «یوتیوب» غیرفعال کرد

رکنا : گوگل، بدون هشدار قبلی حساب‌های کاربری شبکه خبری «پرس‌تی‌وی» و «هیسپان‌تی‌وی» را در برخی سرویس‌های این شرکت، اعم از «یوتیوب» و «جی‌میل» غیرفعال کرده است. 

شبکه خبری «پرس‌تی‌وی» تصویری از پیامی منتشر کرده که هنگام جلوگیری از دسترسی این شبکه خبری به حسابش در یوتیوب ارسال شده است. 

در این پیام آمده است: «حساب گوگل شما غیرفعال شده و قابل بازیابی نیست، چون از آن به گونه‌ای استفاده کرده‌اید که سیاست‌های گوگل را نقض می‌کند.»
پرس‌تی‌وی نوشته کانال‌های این شبکه خبری فعلاً برای عموم قابل مشاهده هستند، اما ادمین‌ها قابل به انتشار مطالب جدید در آن نیستند. 
گوگل تا کنون درباره دلیل غیرفعال‌سازی حساب‌های کاربری پرس‌تی‌وی توضیحی ارائه نکرده است. 

این اولین بار نیست که کانال‌های پرس‌تی‌وی در یوتیوب مسدود می‌شوند. اولین کانال این شبکه خبری دسامبر ۲۰۰۹ ایجاد شد، اما گوگل آن را سپتامبر ۲۰۱۳ بست. پرس‌تی‌وی اندکی بعدتر کانال جدیدی راه‌اندازی کرد، که آن هم ۲ ماه بعد غیرفعال شد. 
سومین کانال پرس‌‌تی‌وی در یوتیوب هم ۵ ماه بعد به سرنوشتی مشابه کانال‌های قبلی دچار شد؛ آخرین کانال راه‌اندازی شده توسط پرس‌تی‌وی، با ۲۷۰۰۰۰ مشترک تا امروز فعال بود. 

هم‌آواز با ترامپ علیه ایران
به نظر می‌رسد اقدام گوگل در راستای سیاستی است که دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای تشدید فشارها علیه ایران و راه‌اندازی هجمه تبلیغاتی و رسانه‌ای علیه تهران در پیش گرفته است. 

دولت آمریکا بعد از ورود به کاخ سفید با خط گرفتن از لابی‌های صهیونیستی-عربی تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران را احیا کرده و کارزاری را برای فشار بر ایران راه‌اندازی کرده است. 

انتشار پیام‌های منفی و ناامیدکننده درباره ایران، بخشی از کارزار فشار کاخ سفید علیه تهران را تشکیل می‌دهد. گوگل، توئیتر، فیسبوک، اینستاگرام و برخی دیگر از رسانه‌های اجتماعی با حذف حساب‌های حامیان جمهوری اسلامی در جهت کمک به ترامپ گام برداشته‌اند. 



برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 470621 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟