فرانسه به دنبال توجیه فروش سلاح به ائتلاف سعودی است

سیاسی رکنا: به گزارش پایگاه خبری المسیره یمن،الحوثی گفت: اینکه وزیر خارجه فرانسه از استفاده تسلیحات این کشور در جنگ یمن اظهار بی اطلاعی می کند، قانع کننده نیست.
«فلورنس پارلی» وزیر دفاع فرانسه پیش تر گفته بود که اطلاعی درخصوص استفاده تسلیحات فرانسوی در هیچ عملیات تهاجمی در جنگ یمن ندارد و هیچ شواهدی ندارد که وی را به این باور برساند که تسلیحات فرانسوی منشأ اصلی تلفات غیرنظامی در یمن بوده است.
رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در ادامه پاریس را متهم کرد که از تداوم فروش سلاح دفاع می کند و افزود: کسی برای فروش اسلحه در اتحادیه اروپا دفاع می کند و فشار می آورد، نمی تواند قراردادهای فروش سلاح را متوقف کند.
مجله «دیسکلوز» فرانسه پیش تر گزارش کرده بود که اطلاعات درز کرده از سوی دستگاه های نظامی فرانسه حاکی از آن است که سلاح های ساخت این کشور در جنگ یمن مورد استفاده قرار گرفته است.
این عضو شورای سیاسی یمن همچنین گفت: جنگ کثیف در یمن ثابت کرد که قواعد نبرد به هیچ اصول و معیاری پایبند نیست و در این جنگ همه نوع اسلحه مورد استفاده قرار می گیرد.
برخی کشورهای غربی از جمله آلمان پس از قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد سعودی اعلام کرده بودند که به دلیل وجود برخی شواهد مبنی بر دست داشتن مقامهای سعودی از جمله محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در این ماجرا از فروش سلاح به عربستان خودداری خواهند کرد.
عربستان از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا،حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند. 
تجاوز عربستان به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 16 هزار یمنی بیگناه و ویرانی زیرساختهای این کشور شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید

کدخبر: 470570 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟