نیروهای مسلح توانستند بحران ناشی از سیل را به خوبی کنترل کنند

به گزارش رکنا به نقل از وزارت دفاع، وزیر دفاع در جریان سفر به استان خوزستان و بازدید از روند خدمت‌رسانی به سیل زدگان با حضور در قرارگاه کربلای نیروهای مسلح خوزستان در نشستی با فرماندهان ارشد نیروهای مسلح منطقه به بررسی آخرین اقدامات و راهکارهای نیروهای مسلح در مقابله با سیل اخیر خوزستان پرداختند.
امیر سرتیپ حاتمی در این نشست با بیان اینکه در سه دهه اخیر شاهد خشکسالی تدریجی بوده‌ایم و تمامی توجه‌ها به چگونگی برطرف کردن و گذار از این وضعیت معطوف شده بود، گفت: شرایط پیش آمده جوی کشور را با یک شرایط کاملاً متفاوت و دور از انتظار مواجه کرد.
وزیر دفاع با بیان اینکه با بروز این مشکل برای برخی استان‌های کشور، شاهد درخشش و سربلندی نیروهای مسلح و همه دستگاه‌ها و نهادهای امدادرسان جهت مقابله با این بحران ها بوده ایم، اظهار کرد: اخلاص، تلاش و مردانگی و احساس مسئولیت دینی مردم، نیروهای مسلح و دستگاه های دولتی در سیل استان های گلستان، ایلام، لرستان، خوزستان و شیراز مثال زدنی و قابل تحسین بود.
حاتمی با اشاره به درایت، هوشمندی، موقعیت شناسی برجسته و به هنگام مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در صدور اوامرشان به نیروهای مسلح در گسیل امکانات برای یاری رسانی به سیل های اخیر گفت: پس از فرمان مطاع فرمانده معظم کل قوا همه امکانات نیروهای مسلح وارد میدان شد و به صورت جهادی در اختیار مدیریت بحران کشور قرار گرفت.
وزیر دفاع با اشاره به مدیریت خوب، جهادی و انقلابی نیروهای مسلح در مواجهه با بحران سیل افزود: ارتش، سپاه، ناجا و وزارت دفاع با تقسیم کار مناسب و کار شبانه روزی و پرحجم و پای کار آوردن همه تجهیزات امدادی اعم از هواپیما، بالگرد، نفربر، تجهیزات فنی و مهندسی و ... توانستند بحران ناشی از سیل به خوبی کنترل کنند.
در طی این نشست سردار عراقی جانشین نیروی زمینی سپاه و مسئول هماهنگ کننده نیروهای مسلح، فرمانده قرارگاه جنوب غرب نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، فرمانده انتظامی استان خوزستان و جمعی از فرماندهان و مسئولین ارشد نیروهای مسلح گزارشی از روند خدمت رسانی در موضوع سیل خوزستان ارائه کردند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 469222 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟