به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، احمد امیرآبادی‌فراهانی از تهیه یک طرح دو فوریتی و یک طرح سه فوریتی برای «مقابله با اقدام آمریکا در اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان گروه تروریستی»، از سوی نمایندگان مجلس خبر داد.

وی در توضیح طرح دو فوریتی مجلس در مقابله با آمریکا گفت: در این طرح ضمن اینکه آمریکا و نیرو‌های آمریکایی مستقر در غرب آسیا را تروریسم معرفی کردیم از دولت و نیرو‌های مسلح خواستیم که اقداماتی انجام دهند تا توان آمریکا را در منطقه به حداقل برسانند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در توضیح طرح سه فوریتی مجلس در مقابله با آمریکا نیز تاکید کرد: در این طرح سه فوریتی ضمن اینکه رژیم آمریکا را حامی تروریسم معرفی کردیم این حق را به تمام نیرو‌های مسلح کشور‌های دنیا علی‌الخصوص ارتش‌های آزادی بخش داده‌ایم که در برخورد با نیرو‌های نظامی و امنیتی امریکا در منطقه غرب، اقدام متقابل انجام دهند و نیرو‌های آمریکایی را دستگیر کرده و تحویل جمهوری اسلامی ایران بدهند.

وی ادامه داد: همچنین پیرو این طرح، پایگاه‌ها و اموال و دارایی‌های آمریکایی‌ها در منطقه غرب آسیا را فاقد مصونیت قضایی تلقی کرده‌ایم و مصادره آن را حق مسلم کشور‌های همسایه دانسته‌ایم.

بلافاصله پس از اعلام تصمیم احمقانه آمریکا، شورای عالی امنیت ملی با پیشنهاد محمدجواد ظریف موافقت و اعلام کرد فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه و همه نیروهای وابسته به آن جزو گروه‌‌های تروریستی محسوب می‌شوند.

همچنین حمید بعیدی‌نژاد سفیر ایران در انگلیس در واکنش به تصمیم رژیم آمریکا نوشت: ترامپ با اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یک گروه تروریستی یکی از احمقانه‌ترین تصمیمات سیاسی خود را اتخاذ کرد. تعجیل برای اعلام این تصمیم در روز‌هایی که سپاه با تمامی قوا به مردم سیل زده یاری می‌رساند، فقط هدیه‌ای برای نتانیاهو برای کمک به وی در انتخابات اسرائیل است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 468291 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟