مجلس منتظر توضیح دولت خواهد بود

به گزارش رکنا، حسینعلی حاجی دلیگانی در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی با استناد به اصل "۸۴" قانون اساسی و ماده "۲۰" آیین‌نامه‌ در اخطار و تذکری، یادآور شد: مجلس شورای اسلامی روز گذشته به بررسی ابعاد سیل اخیر در برخی از شهرهای کشور پرداخت که قرار بود این جلسه با حضور وزرای مربوطه برگزار شود. این اتفاق رخ نداد و دلیل آن حضور وزرا در منطقه سیل زده خوزستان عنوان شد، اما ما خبردار شدیم که وزرای نیرو و کشور و راه و شهرسازی به مناطق سیل زده نرفته بودند.

وی با طرح این سوال که « چرا اجازه می دهید که سر مجلس شورای اسلامی کلاه بگذارند؟» ابراز عقیده کرد: این به معنای کلاه گذاری سر مردم و همه افراد دارای مشکل است. بازی گرفتن مجلس شورای اسلامی به این شکل درست نیست. باید در درجه اول رییس مجلس و هیات رییسه این موضوع را پیگیری کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این که «ممکن است که بگویند وزرا درگیر مشکلات هستند، اما آیا حضور سه ساعت در مجلس آن هم برای بررسی سیل در مجلس شورای اسلامی مشکلی برای آن‌ها ایجاد می‌کرد؟ » مدعی شد: حضور در مجلس شورای اسلامی مشکل‌زاست یا این‌که آقایان در ایام عید چند روز به قشم بروند و فارغ از تمامی مشکلات اوقات خود را بگذراند، این نوع رفتار آغاز روند جدیدی با مجلس شورای اسلامی است که نباید اجازه این اتفاقات را داد.

حاجی دلیگانی همچنین با بیان این‌که به داد "زاینده رود" برسید، در این باره توضیح داد: ۹۷۵ میلیمتر باران در منطقه آمد، اما آب به سمت زاینده رود حرکت نکرد. دلیل آن بود که اجازه ندادند سد تونل ۳ اجرایی شود که اگر این اتفاق رخ می داد در حال‌ حاضر شاهد بروز سیل در خوزستان و لرستان نبودیم. مظلومیت استان اصفهان را ببینید.

علی مطهری، رییس جلسه در پاسخ به این اخطار، گفت‌: تعبیر کلاه گذاشتن سر مجلس شورای اسلامی خوب نیست. نباید زود قضاوت کرد. اجازه دهید دولت در این باره توضیح دهد و بعد از آن قضاوت کنید.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: به ما گفته بودند که قرار است وزرا به خوزستان بروند و به همین دلیل نمی‌توانند در جلسه مجلس شورای اسلامی حضور داشته باشند. در حال‌ حاضر متوجه شده ایم که آنها به خوزستان نرفته اند. این تردیدی را ایجاد کرده که باید در این باره توضیح داده شود.

وی در پایان تاکید کرد که مجلس شورای اسلامی منتظر توضیح دولت خواهد بود تا تصمیم مقتضی گرفته شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 468121 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟