استاندار خوزستان: مردم برای تخلیه روستاها همکاری کنند

به گزارش گروه سیاسی رکنا، غلامرضا شریعتی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت سدهای خوزستان اظهارداشت: برای کنترل سیلاب پیش بینی شده در اثر بارندگی های روزهای آینده حدود یک میلیارد مترمکعب در سد کارون، حدود 300 میلیون مترمکعب در سد دز، حدود 80 میلیون مترمکعب در مارون و حدود 100 میلیون مترمکعب در سد کرخه حجم خالی ایجاد کردیم که البته با جدیدت و با تلاش سعی می‌کنیم که این حجم خالی را افزایش دهیم.

وی افزود: البته به جز این در بعضی از سدها برنامه ریزی‌های دیگری هم داریم که تا جایی امکان دارد ورودی‌های حوزه های آبریز را کنترل کرده و با حداقل مشکل و آسیب روبه‌رو شویم.
شریعتی با بیان اینکه اهالی برخی از روستاهای در معرض سیل نسبت به تخلیه خانه‌های خود مقاومت می‌کنند، ادامه داد: به روستاهایی که در معرض خطر سیل هستند اعلام شده که خانه‌ها را تخلیه کنند اما بعضی از مردم روستاها مقاومت می2کنند که بنده من از آنها خواهش می‌کنم با ستاد مدیریت بحران استان همکاری کنند.
استاندار خوزستان تصریح کرد: همچنین زمین های کشاورزی بعضی از روستاها با مشکل مواجه شده که برای خروج آب از این زمین‌ها کانال‌هایی زده شده است.
وی ادامه داد: از مردم خواهش می‌کنم که همراهی و همکاری کنند رئیس جمهور محترم نیز در استان فرمودند که ما هزینه‌های خسارت همه کشاورزان را پرداخت می‌کنیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 466600 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟