وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز سه‌شنبه اعلام کرد اسامی ۲۵ فرد و نهاد مرتبط با ایران را به فهرست تحریم‌ها اضافه کرده است.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای ادعا کرد در اقدام امروز شبکه‌هایی را در ایران، امارات و ترکیه هدف قرار داده است که میلیارد‌ها دلار پول به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح‎ ایران رسانده‌اند.

استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا مدعی است سپاه پاسداران و وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح ایران در تلاش هستند از نظام مالی بین‌المللی برای دور زدن تحریم‌ها استفاده کنند.

افراد تحریم‌شده عبارتند از محمدرضا آل علی، علیرضا اتابکی، رضا دستگیری، آیت‌الله ابراهیمی، ایمان صداقت، علی شمس مولوی، سلیمان ساکان-شهروند ترکیه‌ای، اسدالله صیفی و محمد وکیلی-مستقر در امارات. شرکت کارگزاری بانک انصار، صرافی انصار، شرکت فناوری اطلاعات انصار، تجارت اطلس دوویز-ترکیه‌ای، صرافی اطلس، شرکت «گلدن کومودیتیز»-امارات، صرافی هیتال، شرکت اطلس ایرانیان، شرکت «لبرا مون»-امارات، شرکت ناریا-امارات، صرافی ساکان، شرکت تجاری ساکان-امارات، شرکت تجاری «بست لیدر»-امارات و زاگرس پردیس کیش نیز نهادهای تحریم‌ شده را تشکیل می‌دهند.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین اعلام کرد وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح ایران و بانک انصار را به دلیل کمک‌رسانی به نیروی قدس سپاه پاسداران تحریم کرده است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا ۱۸ اردیبهشت‌ ماه سال گذشته به طور یکجانبه با نقض تعهدات آمریکا ذیل توافق هسته‌ای ایران (برجام) کشورش را از این توافق خارج کرد. به دنبال این اقدام، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد تحریم‌های هسته‌ای که ذیل این توافق رفع شده بودند در دوره‌های ۹۰ و ۱۸۰ روزه احیا خواهند شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 466220 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟