واکنش پاپ فرانسیس به حملات تروریستی نیوزیلند

به گزارش رکنا به نقل از نشریه آناتولی، «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان به حملات تروریستی به دو مسجد در نیوزیلند واکنش نشان داد و آن‌ها را «اعمال خشونت آمیز بی معنا» توصیف کرد.

واتیکان در بیانیه‌ای اعلام کرد: پاپ فرانسیس از اعمال خشونت آمیز بی‌معنا در دو مسجد در کرایست‌چرچ نیوزیلند که منجر به کشته و زخمی شدن چندین نفر شد، بسیار ناراحت است. او با همه شهروندان نیوزیلند بخصوص جامعه مسلمانان این کشور صمیمانه ابراز همبستگی می‌کند.

دو روز پیش رسانه‌های محلی نیوزیلند گزارش دادند که افراد مسلح به طور همزمان نمازگزاران دو مسجد در این کشور را به رگبار بستند. پلیس نیوزیلند ضمن تأیید این جنایت هولناک اعلام کرد در این حادثه ۵۲ نفر کشته و ده‌ها نفر از نمازگزاران زخمی شدند. به گفته پلیس تاکنون ۳ مرد و یک زن در رابطه با این حملات مرگبار تروریستی بازداشت شده‌اند. حدود ۳۰۰ نفر در حال ادای نماز جمعه در این دو مسجد بودند که تروریست‌ها به سمت آن‌ها آتش گشودند.

از زمانی که این دو مسجد در نیوزیلند هدف حملات قرار گرفتند، تدابیر امنیتی در اطراف مساجد کشور‌های دیگر از جمله انگلیس و کانادا تشدید شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 464939 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟